۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۱۵۳۹۲

کنگره بزرگداشت آخوند خراسانی آذر ماه در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، از برگزاری کنگره بزرگداشت آخوند خراسانی در آذرماه سال جاری در شهر مقدس قم خبر داد.
احمد واعظي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، از برگزاری کنگره بزرگداشت آخوند خراسانی خبر داد و بیان داشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از سال های گذشته تصمیم گرفته بود که در صدمین سال ارتحال آخوند خراسانی کنگره ای جهت بزرگداشت این عالم بزرگ برگزار کند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: کنگره بزرگداشت آخوند خراسانی به مدت دو روز در روزهای 23 و 24 آذرماه سال جاری مصادف با نوزدهم و بیستم محرم الحرام برگزار خواهد شد. این کنگره در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود و در آیین افتتاحیه آن حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و در مراسم اختتامیه آن نیز حضرت آیت الله جوادی آملی سخنرانی خواهند کرد.

وی در ادامه از چاپ و انتشار 12 جلد کتاب همزمان با برگزاری کنگره آخوند خراسانی خبر داد و بیان داشت: سه جلد از این کتاب ها مربوط به شناخت نامه آخوند خراسانی از زمان اوج قضایای مشروطه به بعد از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گرد آوری شده است و سه جلد از این کتاب ها نیز مجموعه فتاوای آخوند خراسانی است که در حاشیه کتب مرقوم کرده اند و این کار برای نخستین بار انجام می شود و همزمان با برگزاری کنگره انتشار خواهد یافت.

حجت الاسلام واعظی با اشاره به فراخوان صورت گرفته برای ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره آخوند خراسانی، گفت: با بررسی هیات داوری از بین آثار ارسال شده، چهل اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شد که در روز همایش در قالب سه جلد عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره علامه آخوند خراسانی با مراجع تقلید و علما، تاکید کرد: رهنمودهای مراجع و علما در برگزاری باشکوه و مطلوب این همایش مؤثر است. /924/پ203/ص
ارسال نظرات