۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۱۵۳۶۱
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

معیار جبهه پایداری پیروی از امام و رهبری است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه معیار ما در حرکت باید گفتمان امام و رهنمودهای امام و رهبری باشد، یادآورشد: هر کسی از این خط و معیار زاویه گرفت نشانه این است که به این اصل پابیند نیست و نمی تواند در جبهه حق قرار گیرد.
2/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين 1/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شنبه شب در همایش جبهه پایداری که در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با بیان اینکه محور اسلام ناب محمدی طبق آیات قرآن کریم و روایات مساله ولایت است، گفت: ولایت پیامبر و ائمه در اوج است، اما این سلسله در طراحی نظام اسلامی تداوم دارد و در زمان غیبت امام معصوم(ع) این مسیر و خط در قالب دیگری وجود دارد و به همین دلیل است که ولایت فقیه یکی از مبانی عقیدتی و اصول اساسی اسلام است.

وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه یک حکم فرعی فقهی و یک مساله تاریخی صرف نیست، بلکه یک محور اساسی است، تصریح کرد: همان گونه که اصل ولایت یک نزاع فقهی و تاریخی نیست و کسی که ولایت اهل بیت را کنار می گذارد رو به سکولاریسم می آورد، در حوزه پس از ائمه نیز این مطلب وجود دارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: اصل وجود ولایت فقیه مورد اتفاق تمام دانشمندان اسلامی است، بحث در حیطه و نوع استدلال است در جایی که ولایت فقیه اعمال ولایت می کند تردیدی نیست که همه دانشمندان اسلامی طبق متد کلامی و استدلالی خود آن حکم را برای تمام دانشمندان حتی فقهایی که در تمام حوزه ها فتوا می دهند نافذ می دانند.

وی اضافه کرد: سرّ اساسی بودن مساله ولایت فقیه این است که ولایت فقیه یک شخص نیست بلکه یک گفتمان و دکترین است که راه حفظ امت اسلام و ملاک نجات از انحراف است.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی اضافه کرد: اگر ما ولایت فقیه را می پذیریم به معنای تبعیت از گفتمان امام راحل و رهنمودهای ایشان و رهبری است، چون ولی فقیه و رهبری تجلی یک مجموعه از الگوها و آرمان ها است، ما باید از این اصل تبعیت کنیم چراکه قوام این آرمان ها و ارزش ها در همین مساله نهفته است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: اگر می خواهیم این ارزش ها محفوظ بماند باید فصل الخطاب ما ولی فقیه و رهبری باشد، در نتیجه هر کس به هر میزانی که از این خط فاصله بگیرد معیار نزدیکی و دوری او از اسلام ناب معلوم می شود.

وی با تاکید بر اینکه معیار ما در حرکت باید گفتمان امام و رهنمودهای امام و رهبری باشد، یادآورشد: هر کسی از این خط و معیار زاویه گرفت نشانه این است که به این اصل پابیند نیست و نمی تواند در جبهه حق قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: معیار ما در تعامل با این گونه افراد به میزانی است که در خط این گفتمان قرار دارند، اگر جبهه پایداری تشکیل می شود اساس آن بر چنین ایده ای است که ما گفتمانی را پذیرفته ایم که مؤلفه هایی دارد و هر کس با این معیارها همخوان است در این جبهه قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی تاکید کرد: شکل گیری این جبهه بر اساس شکل گیری پیروی از امام و رهبری است، ما پس از رحلت امام بسیاری از افراد را داشتیم که می گفتند در خط امام هستیم و چه بسا در آن مقطع مقید بودند اما بعد دچار ریزش شدند، و باید توجه کرد که معیار پایبندی به این گفتمان است.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) در پایان با تجلیل از هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری ابراز داشت: یکی از بزرگ ترین نعمت های الهی در عصر حاضر وجود با برکت مقام معظم رهبری است که اگر شب و روز شکرگزار این نعمت باشیم نمی توانیم حق ایشان را ادا کنیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات