۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۱۱۵۱۹۸
امام جمعه خوی:

فرهنگ مبارزه با نظام‌های سرمایه داری به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری گفت: قیام مردمی وال استریت، فروپاشی اردوگاه غرب و سرمایه داری را نوید می دهد که به برکت انقلاب اسلامی ایران این قیام فراگیر شده است.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، جمعی از دانشجویان جدیدالورود و مسؤولان دانشکده فنی مهندسی خوی، 27 مهر ماه با حضور در دفتر امام جمعه با حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه و رییس حوزه های علمیه خوی دیدار کردند.

امام جمعه خوی در سخنان مبسوطی به بیان دیدگاه استعماری غرب درباره نقش دین در جوامع بشری اشاره و اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حکومت های استعمارگر شرقی و غربی بر افکار عمومی چنین تزریق کرده بودند که دیگر دین نقشی در جوامع بشری نخواهد داشت و بعضی از سیاستمداران غرب زده با پررویی و بی ادبی تمام، دین را افیون جامعه معرفی می کردند.

وی ادامه داد: در یک چنین فضای ضد دینی، انقلاب اسلامی ایران با رهبری داهیانه معمار کبیر انقلاب به پیروزی رسید که در آن فضای سیاسی حاکم، این پیروزی شبیه به یک معجزه بود.

فرهنگ مبارزه با بی عدالتی، فرهنگ غالب مردم جهان

حجت الاسلام شکوری در ادامه به صدور پیام انقلاب اسلامی ایران به جهانیان اشاره و بیان کرد: ابتدا سردمداران استکبار انقلاب اسلامی ایران را به عنوان یک شوخی و قیام سطحی تلقی کرده و در مصاحبه ها و مذاکرات خود وانمود می کردند درکوتاه ترین زمان ممکن این حرکت را خنثی و نابود خواهند کرد لکن غافل از این بودند که این حرکت الهی و آسمانی در شرایطی به پیروزی رسیده که جهانیان از ظلم و ستم آنان به ستوه آمده اند.

وی در ادامه فرهنگ مبارزه با ستم و طاغوت را فرهنگ غالب مردم جهان و برگرفته از انقلاب اسلامی ایران ارزیابی کرد و گفت: امروز در جهان شاهد هستیم که حاکمان ضد خدای شرقی از اریکه قدرت به پایین کشیده شده و یک حرکت توفنده علیه نظام سرمایه داری غرب آغاز شده که می توان گفت به برکت انقلاب اسلامی ایران مبارزه با ستم و ستمگر به عنوان یک فرهنگ عمومی در کل جهان فریاد کشیده می شود.

مبادله اسرای فلسطینی اوج ذلت رژیم صهیونیستی بود

نایب رییس شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی قیام مردمی وال استریت نوید بخش فروپاشی نظام سرمایه داری غرب خواند و اظهار داشت: امروز بیداری اسلامی در اکثر کشورهای جهان بوجود آمده و مردم از ظلم و بی عدالتی حاکمان مستبد به ستوه آمده اند و ما شاهد قیام های مردمی در سطح جهان هستیم که حرکت اخیر کشورهای اروپایی به خصوص آمریکا تحت عنوان قیام مردمی وال استریت نوید فروپاشی اردوگاه غرب و سرمایه داری را می دهد.

وی در ادامه ذلت رژیم صهیونیستی در مبادله اسراء فلسطینی را تبریک گفت و خاطر نشان کرد: رژیم اشغالگر قدس روزگاری با اربده کشی شعار از نیل تا فرات سر می داد، لکن امروز در اوج ذلت و خواری متجاوز از هزار فلسطینی اسیر را آزاد می کند.

دانشجوی ایرانی باید پرچمدار علم و دانش در سطح جهان باشد

استاد حوزه و دانشگاه در بخش پایانی سخنان خود خطاب به دانشجویان تصریح کرد: تحولات اخیر و فضای حاکم بر جهان رسالت شما دانشجویان را مضاعف کرده است، لذا دانشجوی مسلمان ایرانی باید پرچمدار علم و دانش در سطح جهان باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شما دانشجویان عزیز از نظر علم، تخصص و روحیات انقلابی باید الگو و سرمشق مراکز علمی و پژوهشی جهان باشید و تلاش کنید با یک چنین دید و بینشی تحصیلات خود را آغاز و ادامه دهید تا در بازار کار و مجموعه های مختلف رسالت خود را به نحو احسن انجام دهید.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار آرام خضرلو، رییس دانشکده فنی مهندسی خوی گزارشی از روند ساخت ساختمان اداری دانشگاه خوی ارائه داد./938/پ202/ص
ارسال نظرات