۲۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۱۴۷۴۶
امام جمعه گرگان:

طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا به منظور اختلاف میان کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان با بی پایه و اساس خواندن اتهام آمریکایی ها به دو ایرانی در خصوص ترور سفیر عربستان در این کشور گفت: این گونه اتهامات از اصل و ربشه سست و بی پایه است و به منظور تفرقه میان کشورهای اسلامی مطرح می شود.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر با اشاره به شکست طرح خاورمیانه بزرگ در منطقه، گفت: این طرح آمریکایی ها امروز با بیداری اسلامی و مقاومت ملت فلسطین با شکست روبه‌رو شده است.

وی افزود: رییس جمهور سابق آمریکا همواره در سخنرانی‌های خود بر مسأله خاورمیانه بزرگ تاکید داشت و حتی شیمون پرز اسرائیلی، پس از آن مساله خاورمیانه جدید را به عنوان نظام واحدی در منطقه مطرح کرد که مرکز این نظام واحد، آمریکا باشد.

امام جمعه گرگان ادامه داد: با حضور آمریکا در منطقه که با شعار دموکراسی وارد شده بود، مردم بین شعار تا عمل تضاد دیدند، علیه حضور آمریکا در کشورهایشان، قیام کردند و با توجه به این مهم، تز آمریکا شکست خورد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که عربستان سعی می کند، علی عبدالله صالح را در یمن نگه دارد، گفت: این رژیم حتی علیه بشاراسد، نیرو به سوریه می فرستد و برای ماندگاری شاه بحرین، تلاش گسترده ای می کنند.

امام جمعه گرگان در ادامه افزود: امروز ایران حرف دل مردم منطقه را می زند و این دو کنفرانس‌(بیداری اسلامی و انتفاضه فلسطین) حرف دل مردم چه در مصر، لیبی، اردن و بقیه کشورها است.

آیت الله نورمفیدی، ترور برهان الدین ربانی را نشان دهنده نشان دهنده تأثیرگذاری کنفرانس بیداری اسلامی در منطقه دانست و گفت: این کنفراس ضربه زیادی به سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه وارد کرده است.

وی در ادامه به مساله اتهام آمریکا به دو ایرانی و کشور ایران، مبنی بر ترور سفیر عربستان اشاره کرد و گفت: شخصیت های آمریکایی خود، به ضعیف بودن دلایل و مستندات خود پی برده اند و از سوی دیگر چطور ممکن است، ایران که شأنش بالاتر از این قضایا است، دست به ترور سفیر یک کشور اسلامی که هر ساله مسلمانان زیادی به این کشور، جهت زیارت قبله مسلمانان، می روند، دست بزند، زیرا ایران به دنبال ایجاد وحدت اسلامی است و عربستان نیز یک کشور و محور قرار‌گرفتن اسلام است و در مجموع این اتهام بی اساس و خیلی سست است. 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به کرمانشاه اشاره کرد و گفت: توصیه های رهبر معظم انقلاب، مبنی بر این که دنیا نمی تواند، توطئه علیه کشورهای اسلامی کند، بسیار تاثیر گذار بود و استقبال باشکوه و با عظمت از رهبر معظم انقلاب نشان داد که مردم ایران همیشه و همه جا پشتیبان این نظام و انقلاب هستند.

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود 26 مهر‌ماه، روز تربیت بدنی و ورزش را تبریک گفت و افزود: با توجه به این که ورزش امروز حال و هوای تجاری و سیاسی پیدا کرده، اما با توجه به تاکید‌ اسلامی مبنی بر سلامتی روح در کنار سلامتی جسم، پسندیده‌ترین و مطلوب‌ترین ورزش برای آحاد جامعه اعم از پیر و جوان و زن و مرد، ورزش همگانی است.

نماینده ولی فقیه در گلستان نیز 22 مهر، روز جهانی استاندارد را گرامی‌ داشت و گفت: استاندارد به معنای این است که آخرین داده‌های علمی در زندگی روزمره انسان که مورد استفاده قرار می گیرد، دارای کیفیت مطلوب و بالائی باشد و زمانی که به بیان شریعت و دین نگاه می کنیم، در ابعاد مختلف، به این مسأله تاکید شده است که جنسی که به بازار عرضه می شود، باید جنبه های مختلف آن مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین 23 مهر ماه، سالروز شهادت پنجمین شهید محراب، آیت الله اشرفی اصفهانی را گرامی داشت و گفت: ایشان یک عمر با بدون هوای نفس وابستگی به این دنیا زندگی کرد و انسان و عالم وارسته ای بود که حضرت امام خمینی‌(ره) تعابیر ارزنده‌ای برای ایشان به کار بردند.

خطیب جمعه گرگان در خطبه اول، با اشاره به خطبه 110 نهج البلاغه از سخنان گهربار امام علی(ع) گفت: در این خطبه، ماهیت و حقیقت دنیا برای ما بازگو شده که نشان می دهد که ما دو دنیاداریم که یکی از این دنیاها، آن است که برخی مردم، به دنبال آن هستند و در واقع دنیاپرستان هستند.

آیت الله نورمفیدی در ادامه افزود: دنیای دوم دنیایی است که اولیاء خدا در آن زندگی می کنند و در واقع این دنیای آنان، وسیله معراج انبیای الهی است./950/پ201/س
ارسال نظرات