۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۱۴۴۲۶
امام جمعه خوی‌:

تزکیه نفس عامل مهم رستگاری و سعادتمندی افراد است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه های علمیه خوی در اجتماع طلاب خوی گفت: بالاترین هدف مؤمنان رسیدن به فلاح اخروی است و قرآن کریم مؤمنانی را رستگار دانسته که در جهت تزکیه نفس تلاش می‌کنند.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، جشن میلاد با سعادت ثامن الحجج امام رضا‌(ع)، شب گذشته با حضور حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه شهرستان خوی، استادان و طلاب در حسینیه حوزه علمیه نمازی خوی برگزار شد.

حجت الاسلام شکوری با تبریک میلاد با سعادت امام رضا‌(ع) اظهار داشت‌: بی شک حضور امام رضا‌(ع) در نیشابور نقطه عطفی در تاریخ تشیّع این منطقه و افتخاری برای ایرانیان به شمار می رود.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه طلاب به تزکیه نفس اذعان داشت: امام هشتم شیعیان در یکی از سخنان ارزشمند خود در مورد آثار گناه می‏فرماید«هر چه مردم گناهان جدید و تازه‏ای مرتکب می‏شوند که قبلا انجام نمی‏شد، خداوند هم بلاهای جدیدی بر آنان می‏فرستد و آن‏ها را به آن مبتلا می‏کند.»

تزکیه نفس از ‌مهم‌ترین اهداف رسولان الهی

امام جمعه خوی در ادامه مصاحبة الاخیار، تحمیل فضایل اخلاقی بر خویش، دوری جستن از عوامل شهوت زا، توجه جدی به عیوب خویش و پرهیز از رذایل اخلاقی را از  روش‌های تزکیه نفس عنوان کرد و بیان داشت: از مجموع آیات و روایات به دست می آید که تزکیه و طهارت نفس یکی از عمده‌ترین اهداف رسولان الهی بوده است.

وی رستگاری و فلاح انسان را در گرو تزکیه نفس عنوان و خاطر‌نشان کرد: بالاترین هدف مؤمنان رسیدن به فلاح اخروی است و قرآن کریم مؤمنانی را رستگار دانسته است که در جهت تزکیه نفس تلاش می کنند.

اعتماد متقابل مدیران حوزه و طلاب؛ شعار امسال حوزه علمیه نمازی

رییس حوزه های علمیه خوی محبت خداوند را از آثار تزکیه نفس بیان کرد و اظهار داشت: تزکیه نفس و تطهیر آن از آلودگی‌ها، آثار و برکات فراوانی برای فرد دارد که جلب محبت خداوند از ‌مهم‌ترین آن‌ها است چراکه خداوند در قرآن‌«‌فیهِ رِجالٌ یُحِبّونَ اَن یَتَطَهَّروا واللّهُ یُحِبُّ المُطَّهِّرین».

وی در پایان اعتماد متقابل مدیران حوزه و طلاب را شعار امسال مدیریت حوزه علمیه نمازی عنوان کرد و از طلاب خواست از اعتماد مدیریت حوزه نهایت استفاده را داشته و در جهت رشد اخلاقی و علمی خود تلاش مضاعف داشته باشند./938/پ202/س
ارسال نظرات