۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۱۴۲۵۳
مفتی برجسته در مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان:

سیاست آمریکا و غرب سیاست یک بام و دو هواست

خبرگزاری رسا ـ مفتی برجسته در مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان از رویکرد دوگانه آمریکا و غرب در قبال رخدادهای همسان در کشورهای مختلف اسلامی انتقاد کرد.
شيخ احمد قبلان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد قبلان، مفتی برجسته در مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان، امروز در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امام حسین (ع) در منطقه برج البراجنه بیروت با اشاره به تحولات سوریه، گفت: آشوب های سوریه، حمله ای جدی علیه این کشور و ملت سوریه است که تحت عنوان دموکراسی و آزادی و به بهانه حقوق بشر صورت می پذیرد.

وی با انتقاد از معیارهای دوگانه آمریکا و غرب پیرامون رخدادهای کشورهای مختلف، گفت: سراسر تاریخ لبریز از درد و رنج ملت فلسطین و تمامی تجاوزگری ها و جنایت های بی سابقه ای که دشمن صهیونیستی روزانه علیه این ملت مرتکب می شود، هیچ تاتیری بر عواطف سران آمریکا و دولتمردان اروپایی نداشته است و حال نمی دانیم چگونه یکباره نگران حقوق بشر در سوریه شده اند.

شیخ احمد قبلان با اشاره به بی تفاوتی و بی توجهی آمریکا و اروپا نسبت به حقوق بشر در غزه و رام الله و از سوی دیگر دلنگرانی آنها پیرامون حقوق بشر در سوریه، افزود: چگونه است که وتوی روسیه و چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد موجب رنجش خاطر آنهاست در حالی که آمریکا در هر تصمیمی که در شورای امنیت در خصوص محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی گرفته می شود از حق وتوی خود استفاده می کند و ذره ای از این امر ناراحت نیستند.

وی این خط مشی سیاسی را سیاست یک بام و دو هوا و معیارهای دوگانه غرب به رهبری ایالات متحده آمریکا و همدستی و همکاری برخی از کشورهای عربی دانست و هدف از این سیاست را برآشفتن امنیت و بر هم زدن استقرار و حفظ و ماندگار ساختن سلطه رژیم صهیونیستی در منطقه دانست./981/ب902/گ
ارسال نظرات