۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۱۴۱۴۰
صبح امروز در قم؛

مراسم رونمایی از دانشنامه قرآن و حدیث آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از دانشنامه قرآن و حدیث صبح امروز با حضور علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، طلاب، علما و فضلا و نمایندگان مراجع بزرگوار تقلید در قم آغاز شد.
دارالحديث همايش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از دانشنامه قرآن و حدیث صبح امروز با حضور علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، طلاب، علما و نمایندگان مراجع تقلید در تالار علامه مجلسی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث قم آغاز شد.

بر اساس این گزارش، در مراسم رونمایی از این دانشنامه، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین ری شهری، رییس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و سید محد کاظم طباطبایی، رییس پژوهشکده علوم و معارف حدیث سخنرانی خواهند کرد.

شایان ذکر است، عنوان این اثر، «موسوعه معارف الکتاب و السنه» است که مهم ترین اثر پژوهشی و علمی این موسسه از ابتدای تاسیس تا کنون به شمار می رود.

این دانشنامه در بردارنده حرف الف و ب احادیث این دانشنامه است و در 10 جلد عربی و 16جلد عربی ـ فارسی تدوین و آماده شده است و پیش بینی می شود که تعداد مجلدات آن به صد جلد برسد.

این اثر به نوعی مادر این موسسه به شمار می رود، به گونه ای که هدف اساسی از تشکیل این موسسه به صورت غیر رسمی در سال 66 با کمک حضرت امام (ره) نگارش و تالیف این دانشنامه بوده است.

گفتنی است، موسسه دارلحدیث به صورت رسمی از سال 74 و با پیام مقام معظم رهبری کار خود را آغاز کرده است و هم اکنون رشته هایی چون علوم حدیث، مدرسی معارف اسلامی، فقه و حقوق و رشته اخلاق و روان شناسی در این دانشکده فعال است./919/د102/ع
ارسال نظرات