۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۱۳۲۴۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

رعایت حجاب در جامعه از فروپاشی خانواده‌ها جلوگیری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، نخستین ثمره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را رضایت خداوند متعال دانست و خاطرنشان کرد: رعایت حجاب سبب حفظ کرامت وجودی زن در اجتماع می شود.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در جمع تعدادی از کنارکنان دستگاه های اجرایی استان با اشاره به ضرورت پرداختن به مسأله حجاب و عفاف در جامعه اظهار داشت: مقوله عفاف و حجاب هم می‌تواند برای ارتقای سطح معنوی و الهی و انسانی جامعه مورد استفاده قرار گیرد و امنیت اجتماعی را به وجود ‌آورد و هم می‌تواند دستمایه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شود لذا باید با اجرایی برنامه های فرهنگی و آموزشی در این عرصه جهاد فرهنگی صورت گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان به افراط و تفریط در موضوع عفاف و حجاب پرداخت و تصریح کرد: افراط و تفریط در مسأله حجاب و عفاف پسندیده نیست و ممکن پیامدهای منفی بسیاری در پی داشته باشد.

حجت الاسلام یاری ادامه داد: این که برخی‌ها مسأله حجاب را تنها یک فرهنگی می‌دانند و یا بعضی دیگر می‌گویند که امور فرهنگی باید تعطیل شود و تنها کار امنیتی صورت گیرد، پیدا است که این مسأله با افراط و تفریط مواجه است و به صورت دقیق و همه‌جانبه مورد توجه قرار نگرفته است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان گیلان افزود: تهاجم و شبیخون فرهنگی یک واقعیت است، اما بنا نیست که بی‌توجهی و کم‌ کارهای خود را پای این مسأله بگذاریم همه مسؤولان و مردم در ارتباط با این موضوع باید دغدغه جدی داشته باشند و به صورت شبانه‌روزی به آن فکر کنند.

وی با بیان این که حجاب در قرآن مختص بانوان نیست، بلکه آقایان نیز شامل این دستور الهی هستند، اما تاکید اسلام بر نوع پوشش بانوان به دلیل ساختار خاص جسمانی‌ آنها است، ادامه داد: اسلام به علت فطری بودن امر حجاب و تاثیرات آن بر ساختار فرهنگی و اجتماعی جامعه، بر حجاب اسلامی تاکید می‌کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر این که رعایت حجاب در جامعه تاثیر زیادی در تحکیم روابط خانوادگی و حفاظت جامعه از بی‌عفتی و آلودگی جنسی دارد، گفت: امروز یکی از مهم‌ترین دلایل از هم پاشیدگی خانواده ها در دنیای غرب نیز همین موضوع است.

حجت الاسلام یاری، نخستین ثمره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را رضایت خداوند متعال دانست و خاطرنشان کرد: رعایت حجاب سبب حفظ کرامت وجودی زن در اجتماع می شود.

وی، جلوگیری از آسیب های مادی و معنوی، آرامش، استحکام روابط خانوادگی را از آثار حفظ حجاب عنوان کرد و افزود: هر گروهی که برای ترویج عفاف و حجاب بکوشد افزون بر رضای خدا به سلامت روحی و فرهنگی جامعه خدمت کرده‌ است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که رعایت حجاب در جامعه مانع فروپاشی خانواده ها و بروز پدیده طلاق و عواقب بعد از آن می شود، گفت: امروز یکی از مهم ترین برنامه های دشمنان نظام اسلامی ترویج بی حجابی در سطح جامعه در جهت فروپاشی خانواده ها است./950/پ202/س
ارسال نظرات