۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۱۳۱۸۱
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

‌پایگاه پاسخ به سؤالات دینی در گیلان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان از راه‌اندازی پایگاه پاسخ به سؤالات دینی خبر داد و گفت: ایجاد یک پایگاه با حضور استادان و روحانیان مجرب حوزه به زودی در استان فعال خواهد شد.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جلسه مجمع شاگردان امام صادق (ع) که در رشت برگزار شد، با بیان این که روحانیت به عنوان پرچمدار عرصه تبلیغ دین، میراث دار پیامبر و ائمه اطهار(ع) است، خاطرنشان کرد: روحانیت در طول تاریخ همواره مدافع اصلی مبانی دینی در جامعه بوده و در این راه از خودگذشتگی های فراوانی داشته است.

وی با بیان این که نقش روحانیت در طول تاریخ دفاع از حقوق مردم، پایداری و مقاومت در مقابل زورگویان و اعتلای پرچم توحید بوده است، افزود: منتقل کنندگان فرهنگ و معنویت جامعه، علما و روحانیانی هستند که با عبور از سختی‌ها و مبارزه با نفس به مقام علمداری صیانت از ارزش‌های اسلامی رسیدند.‌ 

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که اقبال مردم به روحانیت پس از پیروزی انقلاب نیز در طول تاریخ بی‌سابقه بود، گفت: اعتمادی که مردم به روحانیت داشتند آنها را به رهبران جریان فکری تبدیل کرده بود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که انقلاب اسلامی بدون روحانیت هیچ معنایی ندارد، گفت: یکی از تلاش‌های هدفمند نظام سلطه نیز خدشه‌دار کردن نقش روحانیت در نظام اسلامی است که باید در این خصوص هوشیار باشیم.

حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به این که روحانیت از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همه توان خود را برای مستحکم کردن این نظام به کار گرفت، بیان داشت: روحانیت پشتیبانی و حمایت همه جانبه از این نظام را وظیفه اصلی خود می داند و این مسأله در بیش از سه دهه از عمر این انقلاب به اثبات رسیده است.

وی با بیان این که روحانیت امروز نیز در عرصه پاسخگویی به شبهات دینی به صورت جدی در میدان حضور دارد، گفت: دشمنان همواره از حضور فعال روحانیت در عرصه های مختلف کشور هراس داشتند و تلاش می کنند این قشر تأثیرگذار جامعه را گوشه گیر کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که هنر مبلغان دین، معرفی طلایه داران معرفت به زبان امروز برای همه اقشار و صنوف جامعه است، ادامه داد: استفاده از ابزار هنر در تبلیغات اسلامی اثرگذار است و تبلیغ فقط سخنرانی نیست بلکه باید آن را با هنر در آمیخت تا اثرگذار باشد.

حجت الاسلام گلمیرزاده در ادامه سخنان خود از راه اندازی پایگاه پاسخ به سؤالات دینی خبر داد و گفت: ایجاد یک پایگاه با حضور اساتید و روحانیان مجرب در دستور کار قرار مجمع شاگردان امام صادق (ع) قرار گرفته است.

وی، پاسخگویی به شبهات دینی را یکی از مهم ترین وظایف مبلغان دینی دانست و خاطرنشان کرد: نیاز امروز جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان وظیفه روحانیان را سنگین تر کرده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: احیاء مناسبت های مذهبی و برگزاری یادمان برای عالمان دینی و شخصیت های مذهبی استان از دیگر برنامه های این مجمع خواهد بود./950/پ202/س

ارسال نظرات