۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۱۲۸۶۷
در دیدار مسؤولان مرکز تخصصی مهدویت مطرح شد؛

تاکید آیت الله علوی گرگانی بر آسیب شناسی مساله انتظار و مهدویت

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی، بر ضرورت آسیب شناسی مساله انتظار و مهدویت تاکید کرد و گفت: باید مسائلی که باعث تضعیف مهدویت می شود را شناسایی و بررسی کنیم و مراقب باشیم افرادی مطالب نامربوط را مطرح نکنند.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، روز شنبه در دیدار مسؤولان مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، مسائل مربوط به مهدویت را بسیار مهم ارزیابی کرد و خدمت در این راستا را توفیقی بزرگ دانست.

وی با بیان اینکه ما مبتلا به مسائلی در مساله مهدویت هستیم، ابراز داشت: گاهی برخی از مسائل مشاهده می شود که اگر انسان نسبت به آن تذکر دهد مطلوب و خوب است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر آسیب شناسی مساله مهدویت و درنظر گرفتن نقاط مثبت و منفی آن یادآور شد: ما باید مسائل دفاعیه خود را مطرح کنیم و اموری که باعث تضعیف موضوع انتظار می شود را بررسی نماییم.

وی افزود: برای این مهم باید به بیانات و فرمایشات ائمه اطهار(ع) توجه کنیم و به دوستان خود که در این عرصه کار و فعالیت می کنند تذکر دهیم که موضوع مهدویت و انتظار یک مساله بسیار اساسی و مهم است.

آیت الله علوی گرگانی در ادامه با تاکید بر اینکه ما باید امر به معروف و نهی از منکر عملی داشته باشیم، یادآور شد: اگر انسان در یک مجلس و محفل نامناسب حضور داشته باشد هر چند اعتقادی هم به آن نداشته باشد مثل همان افراد به شمار می آید.

وی افزود: اگر انسان، منتظر واقعی باشد نسبت به مسائل بی تفاوت نخواهد بود و در هر مجلس و محفلی حضور نمی یابد چراکه اگر غیر از این باشد به نفاق منجر می شود.

آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر تبیین درست مساله انتظار و مهدویت ابراز داشت: در مقابل باید مراقب جنبه های منفی هم بود که کسانی نیایند مطالب نادرستی را بیان کنند، از این رو شایسته است که این مساله بیش از پیش مورد توجه و نظر قرار گیرد.

وی بیان داشت: به برکت نظام اسلامی می توان گفت ریشه اصلی تمام این حرکت ها به این برمی گردد که نظام ما اسلامی و زیر سایه ولایت امام زمان(عج) است و امیدواریم شما در این مسیر موفق و مؤید باشید. /924/پ202/ج
ارسال نظرات