۲۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۱۲۷۲۱

سال تحصیلی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال جدید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با حضور آیت الله مصباح یزدی، استادان، مسؤولان و دانش پژوهان این مؤسسه برگزار شد.
 موسسه امام خميني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم آغاز سال جدید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، چهارشنبه، 23 شهریورماه با حضور آیت الله مصباح یزدی، استادان، مسؤولان و دانش‌پژوهان این مؤسسه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، معاون آموزش موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به موج بیداری در منطقه گفت: امروز زمینه برای ایفای نقش روحانیان بیشتر شده است و دانش‌پژوهان با تقوا و کسب علم، خود را برای مبارزه با جنگ نرم آماده می‌کنند.

وی با بیان این که آسیب شناسی در امور آموزش به طور منظم صورت می‌گیرد، ابراز داشت: شورای پایان‌نامه برای تسریع و تخصصی شدن روند ارزیابی پایان نامه ها امسال راه‌اندازی شد و رشته فلسفه هنر هم در سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

در بخش دیگری از این مراسم، آیت الله مصباح یزدی، رییس موسسه امام خمینی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را از بزرگترین پدیده تاریخ اسلام توصیف کرد و گفت: این انقلاب صدها برکت با خود به همراه داشت که ایجاد بستر مناسبی برای تحقیق و نشر معارف اهل بیت(ع) یکی از این برکات نظام اسلامی است.

وی با اشاره به این که در گذشته ارتباطات محدود و شبهات کم بود ولی امروز وسایل ارتباطات زیاد شده است و آسیب‌های جامعه بیشتر می شود، اظهار داشت: دانستن علوم اسلامی به تنهایی کافی نیست بلکه کیفیت برخورد با افراد و اگاهی از فرهنگ حاکم در دنیا و شناخت از آسیب های اجتماعی در بخش اندیشه ها و ارزش ها و رفتارها برای روحانیان لازم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اسلام تنها با مسایل فردی و عبادی سروکار ندارد و بلکه بخشی از محتوای اسلام مسایل اجتماعی و سیاسی است که امام راحل این مساله را گوشزد کردند و جهانیان را بیدار ساختند، ابراز داشت: امروز متاسفانه در گوشه و کنار کشور و حوزه های علمیه صداهایی به گوش می رسد که اسلام جدای از سیاست است.

وی با بیان این که بیش از دویست درس خارج فقه و اصول امروز در حوزه های علمیه وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیشتر این درس ها به مسایل فردی و چند کتاب خلاصه می شود و کمتر به مسایل و احکام حکومتی می‌پردازد در حالی که ما مسولیت معرفی حقیقی اسلام را داریم و باید بدانیم در صورتی که برخی از اشکالات و کمبودها از جهل فقهی حکومتی سرچشمه بگیرد روحانیان و حوزه‌های علمیه مسوول خواهند بود.

آیت الله مصباح یزدی در پایان با اشاره به این که موفقیت ما در پرتوی معنویت است و علم به تنهایی یک تیغ دو لبه است که هم موجب سعادت و هم موجب شقاوت خواهد شد، بیان داشت: مقام معظم رهبری با تمام فراوانی کارها و فعالیت های گوناگون، برنامه‌های معنوی و عبادی و سحرخیزی و حضور قلب ایشان ترک نمی‌شود که این برای همه ما درس است./921/پ202/ع

ارسال نظرات