۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۱۲۰۷۸
عضو مجلس خبرگان رهبری:

همکاری دانشگاه و حوزه زمینه‌ساز تحول فرهنگی در کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: دانشگاه ها در تعامل با حوزه ها می توانند در فرهنگ سازی و حفظ و احیای آن نقش مؤثری داشته باشند.
نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره علوم پزشکی کشور در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، گفت: حوزه ها و دانشگاه ها باید تعامل خود را بیشتر کنند چرا که هر دو نهاد در امر فرهنگ سازی نقشی بارز و تعیین کننده دارند و به عنوان پاسداران ارزش های فرهنگی در جامعه به شمار می آیند.

وی افزود: دانشگاه ها در بحث آموزش و حصول پیشرفت های عظیم علمی گامی جدی در این عرصه برداشته اند که خود این پیشرفت ها بستر مناسب برای اعتلای بخش فرهنگی جامعه را نیز سبب خواهد شد.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: جوانان ایران اسلامی، بهترین جوانان دنیا هستند که سرمایه انسانی و معنوی کشور را تشکیل می دهند که در مسیر تحصیل علم، ادب و ایمان همواره موفق بوده اند.

وی اظهار داشت: کشوری مانند ایران اسلامی که هم دارای معادن و منابع بسیار غنی است و هم دارای بهترین سرمایه های علمی و معنوی کشور است باید جوانان خود که مدیران آینده هستند را برای قبول مسئولیت آماده کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به نقش فرهنگ در جامعه افزود: فرهنگ ها می توانند در انحطاط و سقوط و یا تعالی و پیشرفت جوامع نقش موثری داشته باشند و کسانی که در زمینه امور فرهنگی مسؤولیت دارند می توانند از فرهنگ به عنوان ابزاری در جهت توسعه و یا انحطاط استفاده کنند.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: خداوند متعال نیز بارها در خصوص مسائل در زمینه‌های فرهنگی در کتاب مقدس آسمانی مطالبی را بیان داشته که می‌توان بهترین رهنمودها را از آن استخراج کرد.

وی با اشاره به داستان فرعون در قرآن فرعون به عنوان نهاد استکبار، دیکتاتوری و ظلم در جامعه، برای این‌که مردم مصر را مسخر خود گرداند و آنان را استثمار کند، آنان را جامعه ای بی اصل و نسب و بی ریشه معرفی کرد و مردم مصر نیز به عنوان ملتی از درون تهی شده، این تلقینات را باور کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: خداوند از ملتی که از ارزش های دینی و فرهنگی خود بیگانه شده اند به عنوان فاسقین یاد می کند.

وی ادامه داد: دو چیز در جوامع می توانند در فرهنگ‌سازی نقش داشته باشند؛ یکی دین و دیگری مسؤولان و مدیران دست اندرکار و شخصیت‌های برجسته علمی، فرهنگی، سیاسی و ... که هر کدام به شکلی در این روند ایفای نقش می کنند.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: مفاهیم دینی نیز می تواند باعث تخزیب و یا اعتلای جامعه شود پس مبلغان و مروجان مباحث دینی و فرهنگی عهده‌دار مسؤولیتی سنگین در جامعه هستند./950/پ202/س
ارسال نظرات