۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۱۱۷۱۳
مسؤول سایت مشاور ازدواج:

روزانه هفت هزار نفر از سایت مشاور ازدواج بازدید می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سایت مشاور ازدواج، از بازدید روزانه هفت هزار نفر از این پایگاه اینترنتی و همچنین پاسخ به 1200 سؤال مخاطبان به همت شماری از طلاب حوزه علمیه خبر داد.
مشاور ازدواج


حجت‌الاسلام علی کریمی، مسؤول سایت مشاور ازدواج و مشاور برگزیده بخش حوزوی نمایشگاه قرآن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهارداشت: این سایت از سال ۸۹  با هدف ارائه مشاوره ازدواج دینی راه اندازی شده است و تاکنون نیز بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از این سایت بازدید کرده‌اند.

وی ابراز داشت: سایت مشاور ازدواج به صورت روزانه حدود هفت هزار نفر بازدید کننده دارد که از مطالب متنوع این سایت استفاده می کنند.

این مشاور ازدواج ادامه داد: به طور میانگین هر روز 15 نامه که درخواست مشاوره درباره مباحث مرتبط با ازدواج و ارتباط دختر و پسر است به سایت مشاوره ازدواج ارسال می‌شود و ما نیز با همکاری شماری از طلاب حوزه در فرصت مناسب به سؤالات پاسخ می دهیم.

مسؤول سایت مشاور ازدواج با اشاره به میزان رضایت مندی کاربران و مراجعه کنندگان به این سایت اینترنتی ابرازداشت: در نظرسنجی که در شش پارامتر از عالی تا ضعیف از کاربران سایت داشته ایم، بیش از نود درصد گزینه های از متوسط به بالا را انتخاب کرده بودند.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه در مجموع، نظر بازدیدکنندگان نسبت به سایت مشاور ازدواج مثبت بوده است، گفت: از ابتدای شروع به کار سایت تاکنون به 1200 سؤال پاسخ داده شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین مسائل و موضوعات مورد ابتلاء، مشکلات ازدواج جوانان، ارتباط قبل از ازدواج، شناخت قبل از ازدواج، عشق های قبل از ازدواج، معیارهای ازدواج و تناسب و مشکلات دوران نامزدی و عقد بوده است.

این مشاور ازدواج گفت: با توجه به بالارفتن سن ازدواج در کشور مساله همسر یابی یکی از مشکلات جدی است که متاسفانه کمتر نیز به آن توجه می شود.

این مشاور ازدواج در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از مشکلات در زمینه ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل اینکه ساماندهی ازدواج جوانان از سوی برخی از خانواده ها به خوبی صورت نمی گیرد، مشاهده می شود که جوانان خودشان سراغ انتخاب گزینه مورد نظر برای ازدواج می روند.

وی ادامه داد: نادیده گرفتن نقش خانواده در ازدواج یک آفت زیانبار است، جوانان باید بدانند برقراری ارتباط با جنس مخالف برای ازدواج بدون اطلاع والدین و خانواده آفت هایی را به دنبال دارد و بهتر است به این مساله توجه کنند.

حجت الاسلام کریمی اضافه کرد: سایت مشاور ازدواج در ۱۹ موضوع از جمله چگونگی ازدواج از منظر دین، مسائل قبل و بعد از ازدواج از نگاه اهل بیت(ع)، راه های ارتباط با همسر و فرزندان در کلام معصومین (ع)، عشق های قبل و بعد از ازدواج و تبعات مثبت و منفی آن طراحی شده است.

مشاور برگزیده بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ادامه تصریح کرد: واحد احیای سنت های حسنه معاونت تبلیغ حوزه در بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در تهران حضور فعالی داشت و بنده نیز به عنوان مشاور برگزیده بخش حوزوی انتخاب شدم.

حجت الاسلام کریمی یادآورشد: فعالیت اصلی واحد احیای سنت های حسنه معاونت تبلیغ حوزه های علمیه ارائه مشاوره های دینی، مذهبی و ترویج سنت های حسنه دین مبین اسلام است که خوشبختانه در مدت برگزاری نمایشگاه قرآن افراد زیادی به غرفه این واحد مراجعه کردند.

این طلبه فعال در عرصه مجازی در بخش دیگری از سخنان خود، از ضرورت ورود و حضور طلاب در فضای مجازی به منظور پاسخ به شبهات و پرسش های نسل جوان سخن گفت و تاکید کرد: طلاب و روحانیان برای حضور در چنین فضایی به منظور پاسخ به شبهات دینی و باورهای نادرست باید مسلح به سلاح مخصوص این عرصه باشند.

وی ابرازداشت: اگر طلبه ای بدون اینکه آشنایی کامل با فضای مجازی داشته باشد و خود را به سلاح آن تجهیز نکند و بخواهد در این عرصه فعالیت کند به طور قطع کارایی لازم را نخواهد داشت و توفیق چندانی نصیب وی نخواهد شد.

مسؤول سایت مشاور ازدواج تصریح کرد: فضای مجازی فضای تبادل اطلاعات است و در این فضا و عرصه افراد مختلف با سلایق و انگیزه های گوناگون و حتی انگیزه های ضد دینی حضور دارند و فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه اصل ورود طلاب و روحانیان به فضای مجازی امری بسیار مهم و لازم است، افزود: افرادی هستند که مطالب خلاف دین و مذهب را در فضای مجازی ارائه می کنند، از این رو طلبه و روحانی که می خواهد در این فضا کار کند باید توانمندی های لازم را در خود ایجاد و مطالب را برای مخاطبان به صورت جذاب و البته مستدل و متقن بیان کند.

گفتنی است، سایت اینترنتی مشاور ازدواج از سایت های معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی معاونت تبلیغ حوزه به نشانی
www.moshaver41.ir در دسترس کاربران اینترنت است و حجت الاسلام کریمی و شمار دیگری از طلاب حوزه در این سایت به ارائه مشاوره در خصوص مسائل مربوط به ازدواج می پردازند و به سؤالات و پرسش های کاربران پاسخ می دهند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات