۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۱۱۲۴۱
مدیر حوزه علمیه امام صادق گرگان:

شب‌های قدر فرصتی برای خودشناسی و مقدمه‌ای برای خودسازی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان شب‌های قدر را فرصتی برای خودشناسی و مقدمه‌ای برای خودسازی و کسب مدارج بالای انسانی دانست و گفت: لیالی قدر فرصتی مناسب برای بازشناسی گذشته و تصمیم‌گیری برای برنامه‌های آینده است.
مراسم شب هاي قدر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‌الاسلام سیدمحسن طاهری، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان امروز در مراسم انس با قرآن که در گرگان برگزار شد به فضیلت های شب های مبارک قدر اشاره کرد و با بیان این که در این شب های با عظمت مقدرات و سرنوشت یک ساله همه انسان ها رقم می خورد، گفت: این شب های فرصت مناسبی برای استغفار و طلب مغفرت از درگاه خداوند متعال است.

وی، شب‌های قدر را فرصتی برای خودشناسی و مقدمه‌ای برای خودسازی و کسب مدارج بالای انسانی دانست و افزود: لیالی قدر فرصتی مناسب برای بازشناسی گذشته و تصمیم‌گیری برای برنامه‌های آینده است و باید کوشید تا از لحظه های این شب های با عظمت نهایت استفاده صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه گرگان با بیان این که باید شب‌های قدر را به فرصتی برای خودشناسی تبدیل کنیم، گفت: اگر در رسیدن به این مسیر موفق شویم آن را می‌توان مقدمه‌ای برای خودسازی و کسب مدارج بالای انسانی دانست.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به مدارج سلوک گفت: خودشناسی نخستین گام برای سیر و سلوک است که باید با تلاش در این مسیر در راه سلوک الی‌الله گام برداشت.

وی با بیان این که شب قدر زمینه خودسازی و پاکی از آلودگی ها را برای انسان ها فراهم می آورد، خاطرنشان کرد: احیاء شب قدر به معنی شب زنده داری نیست بلکه به معنی زنده شدن قلب انسان به وسیله عبادت در این شب ها است اگر دل انسان غافل باشد شب قدر آن فضیلیتی که بیان شده است را برای انسان ندارد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان با تأکید براین که باید زمینه بهره گیری حداکثری از معنویت این شبه ها را برای نسل جوان فراهم کنیم، تصریح کرد: باید در شب‌های پرفضیلتی چون شب قدر با بالابردن سطح شناخت و ایجاد عشق و علاقه در دل‌های جوانان آنها را به معارف دینی دعوت کنیم.

وی با بیان این که براساس آیات و روایات شب قدر از هزار ماه برتر است، افزود: این شب براساس روایات شیعه همه سال تکرار می‌شود و از لحاظ معنوی تقدیر امور انسان در این شب اتفاق می‌افتد پس با عبادت کردن و خواندن دعا و قرآن می‌توان بهترین مقدرات را در این شب برای خود رقم بزنیم.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان در ادامه سخنان خود روزه را عبادتی برای تقویت تقوا دانست و ادامه داد: اگر کسی بخواهد در عباداتی چون نماز و حج ریا کند می شود ولی روزه از آن دسته عباداتی است که نمی توان در ان ریا کرد.

وی گفت: روزه تمرین و تلقین در محضر خدا بودن است و از همین رو فرد روزه دار حتی در تنهایی از ارتکاب اعمالی که روزه را باطل می کند خودداری می کند./950/پ202/ص
ارسال نظرات