۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۱۱۰۲۰
عضو مجلس خبرگان رهبری:

کمیته امداد در جهت خودکفایی محرومان بیشتر تلاش کند

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر تلاش بیشتر کمیته امداد امام خمینی(ره) در جهت خودکفایی و استقلال محرومان جامعه گفت: اگر این نهاد روحیه تولید را در بین محرومان ترویج کند این خود بزرگ‌ترین عمل صالح است.
آيت الله نور مفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در دیدار مدیرکل، معاونان و روسای کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان، این سازمان را یادگاری افتخار آمیز از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: این اقدام امام راحل نشان دهنده این است که ایشان همواره دغدغه محرومان و مستضعفان جامعه را داشته است.

وی با مثبت ارزیابی کردن خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) در سه دهه اخیر گفت: خوشبختانه این مجموعه کارنامه مثبتی در حمایت از اقشار ضعیف جامعه از خود به جای گذاشته است.

امام جمعه گرگان، یاری انسان‌های مستمند و فقیر را دارای پاداش دنیوی و اخروی دانست و خاطرنشان کرد: همه مسؤولان باید در جهت تقویت امور مربوط به ایتام تلاش بیشتری کنند.

وی با اشاره به این که در سال جهاد اقتصادی همه باید برای کاهش فقر در جامعه تلاش کنند، افزود: خوشبختانه در این خصوص اقدامات خوبی از سوی مردم صورت گرفته که باید تقویت شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود، حرکت در مسیر عدالت را زمینه ساز از بین رفتن فقیر و غنی در جامعه دانست و تصریح کرد: در یک جامعه اسلامی باید عدالت علوی حاکم باشد تا مسأله فقیر به حداقل برسد.

آیت الله نور مفیدی با تأکید براین که نیازمندان و فقرا نباید دست نگاه کن دیگران باشند چون آثار سوء اجتماعی، اخلاقی دارد، افزود: کسب استقلال از سوی محرومان جامعه بسیار ضروری است که باید زمینه این مسأله فراهم شود.

وی با بیان این که خودکفایی محرومان جامعه  باید بیشتر مورد توجه مسؤولان کمیته امداد قرار گیرد، ادامه داد: اگر این زمینه برای خانواده‌های محروم فراهم شود بسیاری از مشکلات آنها رفع خواهد شد.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی‌ گفت: اجرایی شدن رهنمود‌های مقام معظم رهبری در سال جدید سرعت رسیدن نظام اسلامی به قله های سعادت و پیشرفت را چند برابر خواهد کرد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که آحاد جامعه اسلامی در برابر منویات مقام معظم رهبری در سال جدید وظیفه و تکلیف دارند، خاطرنشان کرد: تحقق رهنمودهای ایشان در سال جهاد اقتصادی باید جزء اولویت‌های کاری مسؤولان و همه مردم باشد.

آیت الله نورمفیدی، نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری را بیانگر توجه ویژه ایشان به مسائل اقتصادی دانست و تصریح کرد: قوای سه گانه باید با برنامه مدون نسبت به تحقق مناسب شعار امسال تلاش کنند.

وی با گلایه از ورود بی رویه محصولات چینی به داخل کشور، گفت: ورود جنس های چینی به بازار سبب می‌شود کارگران ما بیکار شوند و این یعنی ریشه بنیان اقتصادی یک کشور را زدن که این یک جنگ است./950/پ202/س
ارسال نظرات