۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۱۰۸۸۷
امام جمعه خوی:

کمک‌رسانی به نیازمندان از طواف خانه خدا با فضیلت‌تر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری در جمع خیرین جشن گلریزان گفت: کمک رسانی به نیازمندان از اعمالی همچون طواف خانه خدا و اعتکاف با فضیلت تر است.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی شب گذشته با تبریک ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و با سپاس از مسؤولان و خیّران شرکت کننده در جشن گلریزان اظهار داشت: در فرهنگ اسلام، نه تنها برآورده ساختن نیاز مردم یک تکلیف لازم و ارزشمند است، بلکه اصل تلاش برای برآورده سازی نیازمندی انسان‏ها مورد تأکید اولیای الهی قرار گرفته است.

وی در ادامه به جایگاه برآوردن نیاز مؤمنان در سیره و کلام امام مجتبی‌(ع) اشاره و اظهار کرد: ابن عساکر شافعی از مورخین قرن ششم می نویسد سبط اکبر امام حسن مجتبی (ع) طواف کعبه می کرد که مردی نزد او آمد و گفت «ای ابا محمد با من بیا برای حل مشکلی که دارم نزد فلانی برویم، پس آن حضرت طواف را رها کرد و با او رهسپار شد.»

امام جمعه خوی با تأکید بر تعجیل در حل مشکل نیازمندان اذعان داشت: از مجموع سیره و فرمایشات ائمه معصوم (ع) استفاده می شود یاری و کمک رسانی به نیازمندان از اعمال مستحبی همچون طواف و اعتکاف با فضیلت تر است و به تأخیر انداختن حل مشکل نیازمندان جایز نیست.

وی در ادامه با تقدیر از اعضای ستاد دیه و خیرین شرکت کننده در جشن گلریزان خاطر‌نشان کرد: این حرکت ارزشمند علاوه بر پاداش اخروی آثار عینی و قابل لمس دنیوی نیز دارد که با آزادی فرد زندانی، برخی از گرفتاری‌های اعضای خانواده او حل شده و انحرافات اجتماعی کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام شکوری در ادامه با تأکید بر این که کمک مالی تنها راه حل مشکل زندانیان نیست، خاطر‌نشان کرد: بعضی وقت‌ها واسطه شدن و انجام سایر اقدامات خیریه در حل مشکلات زندانیان نقش اساسی دارد؛ اما توجه به زندانیان پس از آزادی، از مقوله‌های مهمی است که کمتر به آن نگاه می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: تغییر ذهنیت مردم جامعه نسبت به زندانیان آزاد شده، فراهم‌شدن زمینه‌های اشتغال و ایجاد زندگی پایدار از موضوعاتی است که می‌تواند آمار گرایش مجدد به تخلف، اعتیاد و دیگر جرایم را در زندانیان آزاد شده کاهش دهد.

رییس حوزه‌های علمیه خوی در پایان سخنان خود با گرامی داشت زحمات و تلاش‌های شهید حاجی قلیزاده خاطر نشان کرد: دادستان شهید حاجی قلیزاده از پایه گذاران انجمن حمایت از زندانیان بودند که قطعاً روح ایشان ناظر بر این جلسه است و انتظار دارد خیرین و مسؤولان عزیز در غیبت ایشان رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

محمد سرخانی، دادستان عمومی و انقلاب خوی نیز در این جلسه اظهار داشت: ستاد دیه به عنوان یک تشکّل مردم نهاد که مشارکت مردمی در آن حرف اول را می‌زند همه ساله در ماه مبارک رمضان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به مقوله مهم آزادی زندانیان می‌پردازد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری باشکوه جشن گلریزان از یادگارهای شهید بزرگوار ولی حاجی قلیزاده است که با فکر و منش خود این حرکت زیبا و خداپسندانه را مدیریت می کرد و خوشبختانه هر ساله تعداد زیادی از زندانیانی که به اتهام جرائم غیر عمد حبس را تحمل می کنند با این حرکت نیکوکارانه از بند، رهایی یافته و به آغوش خانواده باز می گردند.

دادستان عمومی و انقلاب خوی نداشتن فساد اخلاقی، عدم سابقه محکومیت کیفری، نداشتن اشتهار به فسق و فجور و درآمد مالی و در عین حال داشتن حسن شهرت و حسن سلوک در زندان با تأیید رییس زندان را از شروطی برشمرد که زندانیانی که به آنان کمک مالی می شود، طبق مقررات و ضوابط ستادهای دیه لازم است، دارا باشند.

گفتنی است، در این مراسم باشکوه نیکوکاران و خیرین شهرستان خوی مبلغ 780 میلیون ریال به ستاد دیه جهت آزادی زندانیان غیرعمد کمک کردند./938/پ202/س
ارسال نظرات