۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۱۰۶۴۶
آیت الله شبستری:

وضعیت امروز انگلیس نتیجه سیاست‌های غلط گذشته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف انگلیس گفت: بحران امروز حاکم در انگلیس نتیجه سیاست‌های غلط گذشته است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به سرکوب انقلاب محرومان انگلیس طی روزهای اخیر اظهار داشت: حرکت محرومان انگلیس اگرچه با قتل جوان سیاه ‌پوست به دست پلیس انگلیس آغاز شد و شدت گرفت؛ اما در حقیقت ریشه این بحران در تبعیض، بیکاری و بی عدالتی در این کشور است.

وی ‌تورم و بحران اقتصادی انگلیس را یکی از مهم‌ترین عوامل تظاهرات گسترده جوانان در این کشور دانست و گفت: تبعیض نژادی عجیبی در انگلیس حکم‌فرما است، به گونه‌ای سفید پوست‌‌ها نور چشم محسوب شده و مشاغل خوب به آنها واگذا می‌شود، در حالی که رنگین پوست‌‌ها با بی‌عدالتی و عدم دسترسی به شغل خوب جزء طبقات محروم جامعه محسوب می‌شوند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که تبعیض نژادی در کشورهای غربی و مدعی حقوق بشر غوغا می‌کند، افزود: موج بیداری و عدالت طلبی مردم کشورهای اسلامی در ناآرامی های انگلیس بی تأثیر نیست، امروز علاوه بر انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز دچار بحران و بی سابقه هستند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه بحران امروز حاکم در انگلیس نتیجه سیاست های غلط گذشته است، اظهار داشت: بحران فعلی انگلیس به حدی است که دولت و مجلس این کشور نیز علیرغم برخی موضع گیری ها ، نتوانسته آن را خاموش کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسؤولان و کارگزاران نظام خاطر‌نشان کرد: ایشان در سخنانی تاکید کردند که نقاط ضعف به معنای نادیده گرفتن خدمات دولت در سال‌های اخیر نیست، در حقیقت باید ‌در بیان نقاط ضعف و قوت انصاف رعایت شده و همه مسائل بیان شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به بخش‌هایی از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کرد: ایشان در این دیدار با نگاه منطقی و واقع بینانه به مسائل کشور، خواستار پرهیز از یک‌سو‌نگری شدند و ایستادگی نظام در برابر تهدیدها و تحریم‌ ها را نقطه قوت ‌برشمردند.

وی در ادامه با تأکید بر قدرشناسی مسؤولان از مردم انقلابی و وفادار به رهبر انقلاب ادامه داد: وفاداری مردم به نظام و ارتباط عمیق و ناگسستنی آنان با نظام از امتیازاتی است که هیچ کشوری چنین ارتباطی با مردم خود ندارد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود ‌با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: به فرموده آن امام همام؛ تقوا عامل اصلی محبوبیت حقیقی در میان مردم است، از این رو ماه مبارک رمضان فرصتی ارزنده برای تهذیب نفس و تقرب به درگاه الهی است./935/پ201/س
ارسال نظرات