۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۱۰۶۳۴
امام جمعه گرگان:

اراده قوی سبب پیروزی حزب الله در برابر رژیم صهیونیستی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به 21 مرداد سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه علیه رژیم صهیونیستی گفت: اراده قوی زمینه پیروزی ارتش حزب الله در برابر ارتش اسرائیل را فراهم کرد.
آيت الله نور مفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان گفت: عاملی که باعث پیروزی ارتش حزب الله لبنان در برابر ارتش رژیم صهیونیستی شد، اراده قوی این ارتش بود.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: روز 21 مرداد، سالروز پیروزی ارتش حزب الله در جنگ 33 روزه، است که باعث تعجب همگان به خصوص کشورهای عرب و خاورمیانه شده بود.
 
به گفته وی، ارتش اسرائیل، جزء 4 ارتش بزرگ دنیا است که در هیچ جنگی با اعراب شکست نخورده است ولی در برابر ارتشی کوچک شکست خورد و همه اسرا و شهدای فلسطینی را با دو اسیر اسرائیلی مبادله کرد.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان، در ادامه با اشاره به 26 مرداد، سالروز ورود نخستین گروه از آزادگان به کشور گفت: بسیاری از اسرا در آن زمان، نه تنها اسیر نبودند، بلکه، آزادمرد بودند. 
 
وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: آن حضرت و برادرشان، مورد توجه ویژه رسول خدا‌(ص) و پروردگار الهی بودند که این ایام در واقع، هفته اکرام نامگذاری شده و باید توجه خاصی به نیازمندان داشته باشیم.
 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین درگذشت آیت الله سیدمحمد رییسی گرگانی را تسلیت گفت و افزود: ایشان یک عالم بزرگوار و محترم از خانواده سابقه دار در سلسله جلیله روحانیت، بودند که در حال اشتغال به ترویج دین و اسلام در ایام ماه مبارک رمضان، در کشور کویت به دیار حق شتافت.

به گفته آیت الله نورمفیدی، با توجه به خصوصیات بارز این عالم ربانی، خوش اخلاق و خدمتگذار و یاری دهنده مردم، شایسته است تا همگان و برادران دینی، به پاس احترام و تجلیل در مراسم تشییع جنازه ایشان حضور فعال و چشمگیری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه اول با اشاره به خطبه 109 نهج البلاغه از سخنان گوهربار امیر مؤمنان‌(ع) گفت: ایشان در این خطبه به راه‌ها و وسائل رسیدن به خدا، اشاره کرده که مهم‌ترین و با فضیلت‌ترین آنها را در این خطبه نام برده است.
 
آیت الله نورمفیدی در ادامه افزود: ایمان به خدا و رسول خدا‌(ص) از مهم‌ترین و ارزنده‌ترین راه‌های رسیدن به خدا است و ایمان، اساس و ریشه یک انسان متدین و متشرع است و خود ایمان نیز مراحلی دارد که فرق داشتن ایمان به خدا در پیامبر‌(ص)، امام علی‌(ع) و ما مردم، نشان از این مراحل متفاوت دارد.
 
وی همچنین جهاد در راه خدا را نیز که مراحل مختلفی دارد، از دیگر راه های رسیدن به خدا از سخنان حضرت علی‌(ع) نام برد./950/پ201/س
ارسال نظرات