۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۱۰۶۰۴
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

بیان نقاط ضعف کشور منصفانه و با ارائه راهکار باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه نباید از سخنان رهبری برداشت سوء و نادرست کرد، بزرگنمایی و مانور دادن روی نقاط ضعف را خدمت به نظام اسلامی ندانست.
حجت الاسلام محمود رجبي 1/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين


حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، از اعضای جامعه مدرسین و عضو شورای عالی حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی با مقام معظم رهبری، بیانات ایشان در این دیدار را بسیار جامع و مهم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بیانات بسیار ارزشمند و راهگشای ایشان یک نیاز ضروری بود، تاکید کرد: با توجه به مسائلی که پیش آمده برخی فرصت را غنیمت شمردند که نوعی سیاه نمایی کنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: ماه رمضان ماهی است که همه باید با خلوص نیت سخن بگویند و موضع بگیرند و با توجه به شروع مسائل انتخاباتی در کشور باید بیش از پیش مراقب حساسیت ها باشیم.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امیدواریم بیانات و فرمایشات راهگشای مقام معظم رهبری در همه زمینه ها نقشه راه باشد و کسانی که انگیزه خدمت به نظام و اسلام را دارند در این مسیر ترسیم شده حرکت کنند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت پرهیز از سیاه نمایی و ابراز گلایه مندی ایشان از نگاه منفی مطلق در بین برخی از مسؤولان، نخبگان و اصحاب رسانه، یادآورشد: باید نقاط قوت و ضعف را در کنار هم دید و از یکسونگری، یکجانبه گرایی و افراط و تفریط که آفتی بزرگ است اجتناب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی تصریح کرد: چشم پوشی و نادیده گرفتن نقاط مثبت و دستاوردهای بی بدیل نظام اسلامی زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم می کند و تمام کسانی که دل در گرو انقلاب دارند تمایل به این مساله ندارند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در بیان نقاط ضعف باید به نقاط قوت نظام نیز توجه کرد تا زمینه سوژه برای دشمنان فراهم نشود، گفت: بیان نقاط منفی نیز باید با نگاه دلسوزانه و ارائه راه حل برای مشکل و با دیده انصاف باشد.

عضو شورای عالی حوزه افزود: اگر کسانی نقاط ضعف را بزرگنمایی و روی آن مانور دهند باید بدانند که خدمت به نظام نکرده اند بلکه ضربه زده اند.

وی با بیان اینکه نباید از فرمایشات رهبری برداشت سوء و نادرست کرد، ابراز داشت: مقصود رهبری از بیان نقاط ضعف این نیست که تمامی این امور رسانه ای شود چراکه این مساله ضرورتی هم ندارد، البته در مواقعی نیز انعکاس رسانه ای یک مشکل و نقطه ضعف مطلوب است اما این موضوع فراگیر نیست و مقصود ایشان این بود که مسؤولان از نقاط ضعف غفلت نکنند و در راستای حل آن بکوشند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی ادامه داد: همه باید با عمل به رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و رعایت مصالح جامعه و ارائه راهکار برای حل مشکلات، متناسب با آرمان ها عمل کنند و در راستای حفظ و تقویت نظام اسلامی بکوشند.

عضو شورای عالی حوزه تصریح کرد: معنای بیان نقاط ضعف و توجه به آن که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره داشتند این نیست که هر کس شروع به طرح رسانه ای مسائل کند و به بزرگنمایی مشغول شود.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی تاکید کرد: اصحاب رسانه باید مراقب طرح مسائل باشند و منصفانه و با ارائه راهکار های صحیح در راستای پیشرفت بیش از پیش کشور تلاش کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان ابراز داشت: هر کس که دل در گرو انقلاب و آرمان ها دارد باید به شکل جدی به بیانات راهگشای مقام معظم رهبری توجه کند، رسانه ها نیز بایستی در تبیین بیانات ارزشمند ایشان برای توده های مردم ایفای نقش کنند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات