۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۱۰۲۳۹
آیت الله شبستری:

استکبار به دنبال استحاله فرهنگی نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: استکبار جهانی به دنبال استحاله فرهنگی نسل جوان جامعه است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت ‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار اعضای ستاد یادواره شهدای منطقه ارسباران اظهار داشت: دشمنان با شکست در جبهه های نظامی، به دنبال تضعیف فرهنگ ایثار و شهادت طلبی در ممالک اسلامی و تحریف در باورهای اسلامی از جمله جهاد و شهادت هستند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت طلبی رمز ماندگاری آرمان های انقلاب اسلامی ایران شده است، گفت: استکبار جهانی با ترسیم چهره ای نامربوط و غلط از فرهنگ جهاد و شهادت به دنبال تروریست خواندن مسلمانان است.

آیت الله شبستری با بیان این‌که حقایق اسلام بر هیچ یک از آزادیخواهان و حق طلبان عالم پوشیده نیست، افزود: تبلیغات گسترده دشمنان نه تنها نتوانسته ضربه ای به جهان اسلام وارد کند، بلکه عاملی برای تحقیق و پژوهش غیرمسلمان ها برای دریافت حقیقت اسلام بوده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به شعار حقوق بشر و ضد تروریستی غرب تصریح کرد: آمریکا و متحدان غربیش در حالی ایران را تروریست معرفی می کند که مردم ایران خود بزرگترین قربانی عملیات های تروریستی طراحی شده از سوی آمریکا بوده است.

نماینده مردم در خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه غرب محور شرارت و ناقض حقوق بشر است، گفت: آموزه های دینی اسلام بیش از 1400 سال قبل بر برادری و مساوات تاکید داشته و دارد، حال اندیشمندان غربی دم از حقوق بشری می زنند که تنها برای حفظ منافع آنها در منطقه طراحی شده است.

وی در ادامه برگزاری یادواره‌ها را فرصتی مغتنم برای تجلیل از ایثارگری‌های رزمندگان اسلام و شهدای 8 سال دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: برنامه‌ریزی دشمن در قالب هجمه فرهنگی و جنگ نرم با هدف استحاله فرهنگی جوانان و هویت زدایی از نسل جدید است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که توجه به تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس، بسیاری از حقایق جنگ تحمیلی و مظلومیت رزمندگان ایران اسلامی را به نسل جوان نشان خواهد داد، گفت: بیان خاطرات دفاع مقدس در ایجاد شور و شوق در میان جوانان نسبت به فرهنگ جهاد و شهادت موثر است.

آیت الله شبستری تصریح کرد: استکبار جهانی با کمک امپراطوری رسانه ای غرب درصدد بی تفاوت جلوه دادن جوانان مسلمان نسبت به دین و ارزش‌های اسلامی است، غافل از اینکه همین جوانان ایرانی ارزش های الهی و اسلامی انقلاب اسلامی را در دیگر ممالک اسلامی گسترده اند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از ابتکار ستاد شهدای منطقه ارسباران در برگزاری منسجم و وحدت بخش یادواره شهدا اظهار داشت: دشمن اختلاف و قومیت‌ گرایی را یکی از راه‌ های رسیدن به اهداف خود می داند، از این رو باید در این زمینه هوشیار باشیم./935/پ202/ص
ارسال نظرات