۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۳۱
کد خبر: ۱۱۰۱۸۱
در نشست علمی مهجوریت‌زدایی از قرآن مطرح شد؛

نگاه خشک علمی و تبرک‌جویانه به قرآن کارکرد آن را محدود می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم به همت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) در بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.
قرآن كريم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم، چهاردهم مرداد، از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام محمد نقیب‌زاده، عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که عده‌ای با قرآن رابطه ای خشک علمی دارند و فراتر از یک سری مباحث علمی به قرآن نگاه ندارند، ابراز داشت: با این دیدگاه قرآن منحصر در پژوهشگاه ها و کتابخانه ها خواهد شد.

وی رابطه تبرکی و احترام محض به قرآن را یکی دیگر از روابط انسان‌ها با قرآن مجید برشمرد و افزود: در این نگاه، قرآن جایگاه اصلی خود را از دست می‌دهد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این که متأسفانه در جامعه عده‌ای گمان می‌کنند قرآن برای مرده‌ها و قبرستان‌ها است، اظهار داشت: قرآن برای همه لحظات زندگی پیام دارد.

وی ارتباط با قرآن به عنوان کتاب عملی زندگانی در عرصه‌های جزیی مانند چگونگی راه رفتن و عرصه های کلان مانند رابطه بین الملل را از بهترین روابط انسان ها با قرآن معرفی و خاطرنشان کرد: اگر قرآن از جایگاه اصلی خود در جامعه خارج بشود دیگر‌ برای ستمگران جهان ضرری ندارد.

این پژوهشگر معارف قرآنی با اشاره به این که قرآن مهم‌ترین سند نبوت پیامبر اکرم(ص) است، اظهار داشت: قرآن معجزه ای جاویدان و فراتر از زمان و مکان است و برای زندگی امروز نیز پیام دارد.

وی با بیان این که عده ای قرآن را به خوبی می خوانند ولی تدبر بر آیات ندارند، ابراز داشت: انسانی که تدبر و عمل به قرآن را با هم داشته باشد به بهرمندی کامل از پیام های قرآن خواهد رسید.

حجت الاسلام نقیب زاده با اشاره به فرمایشات برخی از بزرگان توصیه کرد: قبل از این که همانند دیگران از گذشت فرصت های زندگی پشیمان شویم به قرآن و معارف قرآنی اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان این که قرآن در بین مردم جاهل و کینه‌جو هدایتگری و اثرگذاری داشته است، ابراز داشت: با بیان راز‌های جذابیت‌های معنوی و لفظی قرآن و زیبایی بیانی، قرآن کریم را از مهجوریت نجات دهیم./921/پ202/س

ارسال نظرات