۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۱۰۱۵۷
امام جمعه گرگان:

روحانیت همواره مدافع اصلی ارزش‌های ناب اسلامی در برابر انحراف بوده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری گفت: روحانیت همواره مدافع اصلی ارزش هاب ناب اسلامی در برابر انحراف بوده و امروز نیز نقشی تثبیت شده در انقلاب و نظام اسلامی دارد.
نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان با گرامیداشت سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری، به نقش روحانیت در عرصه های مختلف گفت: نقش روحانیت، در انقلاب تثبیت شده و نقش آنان بر هیچ کس پوشیده نیست.
 
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به این که روحانیت در رأس نهضت مشروطه و دیگر نهضت های انقلابی که در کشور انجام شد، قرار داشت، افزود: ما باید از آن انقلاب و نهضت ها درس عبرت بگیریم و نگذاریم که سرنوشت های گذشته، گریبانگیر ما شود.
 
وی تصریح کرد: در ابتدای این نهضت ها، همه مردم، پشت سر روحانیت و مرجعیت قرار داشتند، اما با دسیسه ها و دخالت های بیگانگان، طوری نهضت ادامه یافت که دشمنان می خواستند به مقاصد خود برسند. 

خطیب جمعه گرگان ادامه داد: شیخ فضل الله نوری، بعد از این که دید، موضوع نهضت مشروطه از کشورهای دیگر تغذیه می شود، خود در برابر این نهضت ایستادگی کرد و همین مسأله باعث شد که وی به دار آویخته شود و بعد از وی، سیدعبدالله بهبهانی در منزلش ترور شد و بعد از او، سیدمحمد طباطبائی منزوی و خانه نشین شد و براثر همین مسأله در گذشت.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: این نهضت ها، تجربه بسیار خوبی برای ما در این انقلاب است و باید توجه داشته باشیم و نگذاریم که حوادث تلخ تاریخی دوباره تکرار شود.

وی افزود: قانون اساسی به خوبی با انتخاب رهبری، نقش روحانیت را در این نظام و انقلاب مشخص کرده است.
 
امام جمعه گرگان در ادامه به 17 مرداد، سالروز به شهادت رسیدن، دیپلمات‌های ایرانی از سوی طالبان به خصوص شهید «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان اشاره کرد و گفت: این روز به نام روز خبرنگار نامگذاری شده و در جامعه اسلامی ما یک خبرنگار باید، مومن، صادق و امین باشد و اخبار را کم و زیاد نکند.
 
وی یادآور شد: یک خبرنگار موفق و متعهد، نباید صدر و ذیل خبر و سخنان را بزند و خبرنگار غیرمتعهد و غیرصادق، به حرفه خبرنگاری ضربه می زنند.

خطیب جمعه گرگان گفت: در فضای اسلامی یک خبرنگار صادق و امین باعث رشد و آگاهی به مردم و جامعه می شود و نباید به نوشتار خود، جامعه و مردم را به اشتباه و خطا بکشاند.
 
آیت الله نورمفیدی، در ادامه سخنان خود به 15 مرداد، سالروز بمباران اتمی هیروشیما از سوی آمریکا در جنگ جهانی دوم، اشاره کرد و گفت: آنان در این تجاوز و بمباران، بالغ بر 160 هزار نفر را کشته و مجروح کردند و شدت این جراحات به حدی بود که اثرات مخرب آن را بعد از گذشت 65 سال، هنوز در این کشور مشاهده می کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دهم ماه مبارک رمضان، سالروز رحلت حضرت خدیجه همسر پیامبر (ص) را تسلیت گفت و افزود: این زن و بانوی ارزشمند و گرانقدر صدر اسلام، هر چه توانست در راه ترویج اسلام و خدمت به خدا و پیامبر‌(ص) از هیچ کمکی فروگذاری نکرد.

نماینده ولی فقیه در ادامه به خشکسالی در کشور سومالی اشاره کرد و گفت: مردم این کشور، در این روزها، با توجه به خشکسالی بی سابقه، شرایط سختی گرفتار شده اند و حتی کودکان و بچه هایی که تلویزیون نشان داد، حتی توان ناله و گریه را نداشتند.
 
آیت الله نورمفیدی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی این شرایط سخت را بارها تاکید کردند و از مردم خواستند که هر چقدر می توانند، به این نیازمندان و مستمندان کمک کنند و این بحران در حالی است که کشوری مثل آمریکا، برای این که قیمت گندم را در سطح عالم، با توجه به خواسته خود نگاه دارد، بسیاری از تولید گندم خود را در دریا می ریزد، اما نمی دانند چه مجازات الهی در انتظار آنان است.

به گفته خطیب جمعه گرگان، در این ماه مبارک، هر فرد مسلمان هر چه توان دارد، با توجه به فرمان خداوند برای کمک به نیازمندان، اقدام کند و شامل لطف و رحمت خداوند قرار بگیرد.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه به بدهی کلان آمریکا اشاره کرد و گفت: مجلس این کشور، بدهی 14 هزار و 300 میلیارد دلاری را تصویب کرد و این میزان در واقع، 143 برابر بودجه و درآمد نفتی کشور ما است.
 
وی یادآور شد: این بدهی، در واقع نفس آمریکایی ها را بند می آورد و مسأله ساده ای نیست، زیرا باعث کسری بودجه شدید در این کشور شده و این مهم نشان از چراغ قرمز در این کشور است که چه آینده ای در انتظار آمریکا است.
 
امام جمعه گرگان افزود: آمریکا به بهانه مبارزه با پدیده تروریسم، به کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان حمله کرد و در نتیجه این حملات، بیش از 200 هزار کشته، 300 هزار مجروح و هشت میلیون آواره شدند و آمریکا برای این حملات چهار هزار میلیارد دلار خرج کرد، گروه های ظالم و ستمگر باید بدانند که به گفته خداوند، این ظلم روزی دامن خودشان را خواهد گرفت.

آیت الله نورمفیدی در خطبه اول این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: در این ماه با واجب شدن روزه، اخلاص ها به معرض نمایش در می آید و اخلاص در واقع آن است که هر عملی که انسان انجام می دهد، از هر شائبه ای به دور باشد.

خطیب جمعه گرگان افزود: در کارهای خالصانه، تنها فرمان ذات اقدس الهی مد نظر است./950/پ202/س
ارسال نظرات