۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۱۰۰۲۷

حوزه علمیه بزرگ اردبیل احداث می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کلنگ احداث بزرگ‌ترین حوزه علمیه استان اردبیل در شهرک کارشناسان شهر اردبیل به زمین خواهد خورد.
اردبيل
حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار‌ خبرگزاری رسا در شمال‌غرب کشور اظهار داشت: به زودی کلنگ احداث بزرگ‌ترین حوزه علمیه استان اردبیل به زمین خواهد خورد.

وی خاطر‌نشان کرد: این مرکز بزرگ علوم اسلامی در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع در شهرک کارشناسان اردبیل شامل مسجد، ساختمان آموزشی و خوابگاه احداث خواهد شد.

حجت الاسلام نوروزی با بیان این‌که این حوزه علمیه به عنوان چهارمین مدرسه علمیه برادران در شهر اردبیل فعالیت خواهد کرد، گفت: طرح توسعه مدرسه ملاابراهیم اردبیل نیز در حال اجراست که طی ماه های آینده طبقه دوم این مجموعه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر استانی حوزه‌های علمیه اردبیل با بیان این‌که هم اکنون درخواست احداث و راه‌اندازی دو حوزه علمیه دیگر در گرمی و پارس آباد از سوی ائمه جمعه این شهرها به مرکز مدیریت استان رسیده است، گفت: مراحل بررسی راه‌اندازی این دو مرکز علوم دینی آغاز شده و در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام نوروزی با بیان این‌که شش حوزه علمیه برادران در استان اردبیل فعال است، گفت: در حال حاضر بیش از 700 طلبه در استان اردبیل مشغول فراگیری علم و معارف دینی هستند که بهره‌ مکندی از اساتید مجرب و توانمند و همچنین تجهیز مدارس علوم دینی از جمله مهمترین برنامه ‌های جاری مرکز مدیریت استان محسوب می شود./935/پ203/س
ارسال نظرات