۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۰۹۸۱۶
آیت الله نورمفیدی:

مبلغان با فهم درست از دین به تبیین مبانی اسلامی بپردازند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به نقش مبلغان در ماه مبارک رمضان، بر سه ویژگی دین فهمی و دین شناسی، مخاطب شناسی و اخلاق درست با مردم از سوی مبلغان مذهبی و روحانیان تأکید کرد.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان استان که در گرگان برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: رمضان بهترین فرصت برای به دست آوردن کمال و معنویت که می توان در آن به تقرب رسید و حقایق را آن‌گونه که هست، نظاره کرد.

وی افزود: در این ماه شریف‌ معنویت خاصی بر جسم و روح انسان حاکم است و آدم خاکی به واسطه تاثیر این حالات احساسی آسمانی دارد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ماه رمضان، یکی از بهترین فرصت ها برای ایجاد تحول مثبت در جان و جامعه جهانی است، تصریح کرد: این ماه، ماه خودسازی، ماه شب زنده داری، ماه پارسایی، ماه تقویت اراده ها، ماه انس با قرآن، ماه تدبر قرآنی، ماه دعا و نیایش، ماه مساجد، ماه تحکیم پیوندهای اسلامی، ماه معرفت خدایی و ماه تمرین بندگی، ماه ارتباط با ولی الله اعظم، ماه عبادت خدا و اطاعت رسول اکرم(ص) و اولیای الهی است.

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: مبلغان دین و عالمان بزرگوار، مهمان دار سفره انعام و اطعام رمضان اند، امت اسلامی بر سر سفره خدا مهمان است و عالمان مسؤولیت جذب، هدایت، پذیرایی و سقایت فرهنگی فرزندان اسلام و قرآن را بر عهده دارند.

آیت الله نورمفیدی، وظایف مبلغان را سنگین تر از همیشه دانست و اظهار داشت: وظایف عبادی و خودسازی اخلاقی؛ وظایف آموزشی و انتقال معارف و احکام دین به فرزندان اسلامی و وظایف تربیتی و پرورش اخلاق و تزکیه روحی از وظایف مهم روحانی است که باید در جامعه به عنوان یک مربی و مروج دین، عامل وحدت باشد.

امام جمعه گرگان ادامه داد: تبلیغ دین اهل بیت‌(ع) کاری بسیار ارزشمند، پرثواب و حساس است و اگر این وظیفه درست انجام شود، آثار و تبعات ارزشمندی برای جامعه بشری به دنبال دارد.

وی با تاکید بر سه ویژگی دین فهمی و دین شناسی، مخاطب شناسی و اخلاق درست با مردم از سوی مبلغان مذهبی و روحانیان افزود: مهم ترین شرط تبلیغ، فهم درست از دین است و باید دین را آن‌گونه که انبیا و ائمه معصومین(ع) تبیین کردند، بیان کرد.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر مسأله وحدت اسلامی خطاب به مبلغان مذهبی گفت: استان ما استان ویژه‌ای است و امروز مسأله وحدت اسلامی از مصالح امت اسلامی است و حضرت امام و رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر آن تاکید کرده اند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمن هر روز و هر سال، در هر زمان و زمین به شیوه ای خاص و روشی نوین به جنگ اسلام و مسلمین برمی خیزد، تاکید کرد: شناخت دشمنان فرهنگ اسلامی و امت اسلام در هر رنگ و لباس و با هر شعار و هر شیوه از مهم ترین وظایف عالمان دین و مبلّغان گرامی است.

وی با اشاره به شهادت امیر مؤمنان‌(ع) در ماه مبارک رمضان گفت: همان گونه که اگر شخصیت و چهره امام علی (ع) را درست به جهانیان نشان داده و پرده‌هایی که در طول تاریخ چهره آن امام همام را پوشانده کنار رود، بی‌شک همه انسان‌های آزاده عالم با هر دین و آیینی پیرو او خواهند شد./950/پ202/س
ارسال نظرات