۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۰۹۷۸۱

برگزاری برنامه های ماه رمضان در 2700 مسجد گیلان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: بیش از دو هزار و 700 مسجد در استان آماده استقبال از ماه رمضان هستند.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، روز گذشته در جلسه هماهنگی برنامه های ماه مبارک رمضان با بیان این که ماه رمضان، ماه هدایت، تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: انسان می تواند با قصد قربت و انجام فرایض به کمالات برسد.

وی خاطرنشان کرد: در همه لحظات ماه مبارک رمضان باید سعی کنیم که مهمان خوبی برای پروردگار عالم باشیم، زیرا ماه رحمت و غفران و برکت است ماه بندگی و خضوع و خشوع در مقابل حضرت حق است.

حجت الاسلام گلمیرزاده با تأکید بر این که باید از همه لحظات معنوی این ماه مبارک نهایت بهره را بگیریم، افزود: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و ماه خودشناسی، خودسازی، ماه تحول، ماه تقدیر و ماه ذکر و دعا، ماه احساس مسؤولیت اجتماعی و ماه تبلیغ و رساندن پیام خدا و سیراب کردن تشنگان، کامل معرفت و معنویت از زلال فرهنگ قرآنی و معرفت ربانی است.

وی با اشاره به این که مساجد نیز برای برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های ماه مبارک رمضان آماده خواهد شد، ادامه داد: همه دستگاه‌های متولی این مسأله در تلاش هستند تا زمینه ای برای بهره‌گیری حداکثری از ماه مبارک رمضان را برای همه مؤمنان فراهم کنند.

حجت الاسلام گلمیرزاده در ادامه سخنان خود به غباروبی مساجد از سوی مردم استان اشاره کرد و گفت: بیش از 2 هزار و 700 مسجد موجود در گیلان برای انجام مراسم مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان فعال است که در آستانه این ماه مبارک غباروبی شدند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان همچین به اعزام بیش از هزار مبلغ دینی به مناطق مختلف استان اشاره کرد و افزود: این مبلغان دینی برای بیان احکام و تفاسیر قرآن به مناطق مختلف استان اعزام می شوند که اغلب این مبلغان از استان های قم و مشهد مقدس و بعضی نیز از نیروهای داخل استان هستند.

وی نخستین و مهم ترین علت حضور مبلغان در مناطق مختلف استان را در مرحله اول برگزاری نمازهای جماعت و سپس بیان و تکرار احکام و مسائل مبتلابه برای مردم و انجام فعالیت های قرآنی عنوان کرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به دو طرح هجرت کوتاه مدت و بلند مدت در استان، افزود: بیش از 130 مبلغ دائمی در روستاهای پرجمعیت بالاتر از 400 خانوار در استان فعال هستند که البته این تعداد به نسبت نیازمندی واقعی استان به دلیل کمبود مبلغ و خانه عالم در روستاها و مناطق محروم پاسخگوی نیاز نیست.

حجت الاسلام گلمیرزاده با تاکید به اهمیت مهارت های بیانی و مخاطب شناسی، در انتخاب و گزینش مبلغان طرح هجرت خاطرنشان کرد: در این راستا متناسب با نیاز مردم و جوانان، روحانیانی که برای انجام تبلیغ در یک دوره خاص، همچون ماه مبارک رمضان توانایی کافی را داشته باشند، انتخاب می شوند.

وی، لازمه توانایی مبلغان برای پاسخ گویی به سؤالات شرعی و عقیدتی را گذراندن دوره های مختلف آموزشی سازمان تبلیغات عنوان و افزود: در واقع سازمان تبلیغات برنامه ریزی ها و نیاز سنجی لازم را برای برگزاری دوره های آموزشی در دستور کار خود قرار داده است./950/پ202/ص
ارسال نظرات