۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۹۵۵۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

آگاهی و درک از نتایج دنیوی و اخروی ماه رمضان برای روزه‌دار ضروری است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اهمیت و ویژگی‌های معنوی روزه‌داری در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: نیت روزه گرفتن باید بر مبنای آگاهی و درک نتایج دنیوی و اخروی آن حاصل شود.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان


حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، به وظیفه مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تبیین احکام و مسائل روز در مساجد از وظایف مهم روحانیت در ماه مبارک رمضان است.

وی، شرح احکام دینی و بررسی مسائل روز را موجب رشد و آگاهی مردم بیان کرد و اظهار داشت: کسب آگاهی و روشنگری در مسائل دینی و اجتماعی یکی از اهداف مهم مباحث در مساجد تلقی می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اهمیت و ویژگی‌های معنوی روزه‌داری در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: نیت روزه گرفتن باید بر مبنای آگاهی و درک نتایج دنیوی و اخروی آن حاصل شود.

حجت الاسلام گلمیرزاده، اسلام را دین استدلال و منطق روشن معرفی کرد و افزود: همه احکام و دستورات دینی طبق منفعت و نیازهای ضروری انسان تبیین شده و انجام این دستورات هیچ سختی و خسرانی را متوجه انسان نمی‌کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به آیات قرآنی درباره احکام روزه‌داری خاطرنشان کرد: نزدیک شدن به تقوای الهی بزرگ‌ترین و بهترین اثر روزه در آیات ذکر شده است.

وی با بیان این که روزه برای افراد بیمار که دارای شرایط ویژه هستند، واجب نیست، گفت: انجام عمل روزه برای افراد غیربیمار افزون بر سلامت روح، دوری از بیماری‌ها و سلامت جسم را به همراه دارد.

حجت الاسلام گلمیرزاده روزه گرفتن در ماه گرم سال را بزرگ‌ترین جهاد از نظر پیامبر (ص) بیان کرد و افزود: طبق احادیث و روایات دینی روزه گرفتن در فصل تابستان موجب دوری از وسوسه‌ها، تقرب به خداوند و رسیدن به صبر و شکیبایی می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بروز آثار تربیتی، اجتماعی و بهداشتی را از دیگر مزایای روزه‌داری در ماه مبارک رمضان برشمرد و تصریح کرد: کسانی که با نیت ویژه و برای رضای خداوند روزه می‌گیرند از برکات و فایده‌های مادی و معنوی روزه‌داری بهره‌مند می‌شوند.

وی با اعلام برنامه‌های اجرایی در ماه مبارک رمضان به آغاز برگزاری جلسه‌های قرآن در قالب آموزش، تفسیر و قرائت قرآن در کنار آموزش احکام اشاره کرد و اظهار داشت: حمایت از برنامه‌های فرهنگی مساجد نیز با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی صورت می‌گیرد.

مسؤول دبیرخانه ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان در ادامه سخنان خود به آیین غبارروبی مساجد قبل از ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با بیان این که غبارروبی مساجد از سنت های زیبای مردم مسلمان است که اسلام را احیا می کند، ادامه داد: این طرح در مساجد استان با مشارکت مردم اجرا می شود.

حجت الاسلام گلمیرزاده خاطر‌نشان کرد: طرح غبارروبی و عطر افشانی مساجد با حضور قشرهای مختلف مردم با هدایت اعضای هیأت های مساجد همه ساله در دهه پایانی ماه شعبان انجام می گیرد و این کانون های مذهبی برای برگزاری آیین های ویژه ماه پرفضیلت رمضان، ماه میهمانی خدا آماده و آراسته می شوند.

وی با برشمردن فضایل ماه مبارک رمضان بر حضور گسترده و فعال اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در مسجد تأکید کرد و گفت: باید برای مساجد برنامه‌ریزی‌های مدونی صورت گیرد، با برنامه مشخص و روشن آن را سامان داد و نهایت بهره‌برداری فرهنگی و دینی انجام پذیرد.

حجت الاسلام گلمیرزاده همچنین از اجرای طرح مسجدمحوری در استان خبر داد و گفت: امسال این طرح در 50 مسجد گیلان اجرا می‌شود که با برنامه‌های متنوع دینی و فرهنگی همراه خواهد بود./950/پ202/س

ارسال نظرات