۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۰۹۴۹۰
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران:

مساجد سنگر مقابله با ‌انحراف در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران به کارکرد فرهنگی مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد سبب پیوند مستحکم‌تر بین مردم و روحانیت می‌شود.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام رحمت الله رضوی راد، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی امروز در جلسه ستاد ساماندهی مساجد استان در آستانه ماه مبارک رمضان با اشاره به این که زمینه برای استقبال هر چه باشکوه‌تر از ماه مبارک رمضان در حال فراهم شدن است، گفت: بیش از سه هزار مسجد در استان در روز‌های آینده غباروربی خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به کارکرد فرهنگی مساجد اشاره کرد و با بیان این که مساجد مهم ترین پایگاه برای تقویت مبانی دینی محسوب می شود، گفت: مسجد از زمان صدر اسلام تاکنون سنگر مقدس رویارویی با جهل، کفر، مذلت و گمراهی و همه انحراف و بدی‌ها بوده است.

حجت الاسلام رضوی راد با بیان این که باید از فضای معنوی مساجد در ماه مبارک رمضان به خوبی بهره برد، ادامه داد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقویت معنویت و دست کشیدن از گناه است.

وی با بیان این که مساجد در دین مبین اسلام افزون براین که جایگاهی برای رسیدن به قرب الهی بوده است، مکانی برای رسیدگی به بسیاری از امور مسلمانان محسوب می شد، ادامه داد: نبی مکرم اسلام نیز بسیاری از امورات مردم را در صدر اسلام در مساجد رسیدگی می کردند.

معاون امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، از مساجد به عنوان پایگاهی برای دمیدن روح معنویت و تعبد در انسان یاد کرد و بیان داشت: مسجد همواره عامل وحدت امت اسلامی در طول تاریخ اسلام بوده است.

وی به نقش مساجد در پیروزی نهضت عظیم اسلامی اشاره کرد وبا بیان این که این نهضت بزرگ از حوزه های علمیه و مساجد برخاست، ادامه داد: مساجد در هشت سال دفاع مقدس نیز نقشی بی بدیل ایفا کردند.

حجت الاسلام رضوی راد از مساجد به عنوان بهترین مکان برای تقویت باورهای دینی مردم یاد کرد وبا بیان این که نقش مساجد در ترویج ارزش‌های اسلامی، نشر فرهنگ غنی ائمه معصومین(ع) همچنین ارائه اسلوبی متقن در تربیت اسلامی، نقشی ظریف، حساس و اساسی است، خاطرنشان کرد: امروز تقویت این پایگاه مهم اسلامی سبب رشد و بالندگی مبانی دینی در ‌جامعه خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود به نقش روحانیان در مساجد اشاره کرد و با بیان این که همه فعالیت‌های دینی و فرهنگی در‌ مساجد باید با محوریت روحانیت انجام شود، تصریح کرد: روحانیت نقش مهمی در ساماندهی فعالیت‌های دینی و فرهنگی بر عهده دارد.

وی با بیان این که ائمه جماعات مساجد باید با برنامه‌ریزی مناسب جهت برگزاری برنامه‌‌های متنوع دینی و فرهنگی زمینه جذب بیشتر جوانان به سمت مسجد را فراهم کنند، ادامه داد: ارتباط مناسب و تنگاتنگ با نوجوانان و جوانان می‌تواند سبب حضور بیشتر آنها در مساجد شود.

حجت الاسلام رضوی راد با اشاره به این که مساجد کانون و محور تقویت و وحدت در جامعه محسوب می شوند، گفت: همه وظیفه دارند در مساجد حضور پررنگی داشته باشند.

وی با بیان این که مساجد سبب پیوند مستحکم‌تر بین مردم و روحانیت می‌شود، خاطرنشان کرد: روحانیان باید جوانان را به حضور پررنگ در مساجد ترغیب و تشویق کنند، زیرا حضور جوانان در مساجد، موجب جلوگیری از انحرافات اخلاقی و فکری می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مساجد در طول تاریخ در جامعه اسلامی پایگاه عظیم فرهنگی بودند و تا‌کنون این کارکرد خود را حفظ کرده‌اند و بر دامنه و جایگاه آن نیز افزوده شده است، گفت: این کارکرد در طول تاریخ نه تنها تضعیف نشده بلکه بر دامنه و جایگاه آن افزوده شده و روز به روز تقویت شده است./950/پ202/س
ارسال نظرات