۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۴۳۲
با حضور حدود 230 طلبه؛

دوره آموزشی تربیت مبلغ در رشت آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی تربیت مبلغ با عنوان مرزبانی از مکتب اهل بیت(ع) امروز با حضور طلاب مدارس علمیه خواهران و برادران گیلان در رشت آغاز به کار کرد.
دوره آموزشي تربيت مبلغ در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در دوره آموزشی طرح تربیت مبلغ که با حضور خواهران و برادران طلبه در رشت آغاز به کار کرد، گفت: در این دوره آموزشی 239 طلبه از مدارس علمیه خواهران و برادران استان حضور دارند.

وی با بیان این که این دوره آموزشی با عنوان مرزبانی از مکتب اهل بیت‌(ع) در حال برگزاری است، افزود: از میان 300 شرکت کننده مرحله نخست این طرح 239 طلبه پذیرفته شدند تا در یک دوره 148 ساعته در زمینه مرزبانی از مکتب اهل بیت‌(ع) آموزش ببینند.

مسؤول دبیر‌خانه ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان با بیان این که کلاس‌های این دوره در شهرستان‌های رشت، رودسر، تالش و صومعه‌سرا برگزار شده است، خاطرنشان کرد: از کل شرکت کنندگان دراین دوره آموزشی 176 نفر خواهر و 63 نفر برادر هستند.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که دراین دوره آموزشی 148 ساعته چهار استاد مجرب از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مهم‌ترین مسائل مربوط به تبلیغ دین را بیان شرکت‌کنندگان بیان خواهند کرد، ادامه داد: برگزاری این دوره با استقبال بسیار خوبی از سوی طلاب مدارس علمیه آغاز شده است که در طول سال ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر نقش مهم و تأثیرگذار مبلغان و عالمان دین‌ گفت: تبلیغ و ترویج مبلغان واقعی دین در دوران غیبت امام عصر‌(عج) اسلام را زنده نگه داشتند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: تبلیغ و ترویج احکام دین زمانی اثرگذار خواهد بود مبلغ خود عمل کننده به آن احکام باشد و شناخت صحیح و کامل به تبلیغ مسائل بپردازد.

حجت الاسلام گلمیرزاده  با بیان این که تبلیغات دینی هم، در عصر حاضر با توجه به پیشرفت اعجاب آور ارتباطات و رسانه‌ها، می‌طلبد با تجهیزات و امکانات پیشرفته روز مجهز شود، تصریح کرد: برای مقابله با تهاجم ضد دینی دشمنان، مبلغان باید با علم روز تبلیغات دینی را وفق دهند و طبق استعدادها و ظرفیت‌های موجود آموزه‌های دینی را فرهنگ‌سازی کنند.

وی با اشاره به این که تبلیغ یک هنر بزرگ است و مبلغ کامل یک هنرمند بزرگ است، تصریح کرد: هنر تبلیغ به کار‌گرفتن شیوه‌های مؤثر و اجتناب از شیوه‌های نادرست در انتقال پیام‌های تبلیغی است.

حجت الاسلام گلمیرزاده، طلاب و روحانیان را مهم‌ترین قشر برای بیان احکام دین مبین اسلام در جامعه معرفی کرد و با بیان این که امروز تبلیغات دینی باید با تأثیر‌گذاری مناسب همراه باشد، تصریح کرد: تبلیغ احکام دینی باید همراه تأثیر مناسب در مخاطب همراه باشد./950/پ202/س
ارسال نظرات