۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۱۷۱
حجت الاسلام خسروپناه:

مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین مهندسی عالمی عامل بود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی را عالمی عامل و شخصیتی صاحب‌نظر در فقه، اصول، فلسفه، کلام و عرفان اسلامی خواند.
حجت الاسلام والمسلمين مهندسي


حجت الاسلام عبدالحسین خسرو‌پناه، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در حاشیه مراسم تشییع و خاکسپاری عضو فقید هیات مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت درگذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی ابراز داشت: ما در جلساتی که خدمت حضرت آیت الله انصاری شیرازی می رسیدیم با ایشان آشنا شدیم.

وی تصریح کرد: جلسات مشترکی با ایشان داشتم و نشست هایی در دائره المعارف علوم عقلی وابسته به مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار می‌کردیم.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی عالمی عامل بود ابراز داشت: آن مرحوم از نظر علمی شخصیتی بسیار فرهیخته و صاحب‌نظر در فقه، اصول، فلسفه و کلام و عرفان بود.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین مهندسی به آنچه می دانست عمل می کرد تصریح کرد: ایشان هم عالم، هم محقق و هم مبلغ دین بود و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: برخی از شخصیت ها و افراد تنها به تدریس و کار پژوهش می‌پردازند و به امر تبلیغ اهتمام ندارند، اما آن مرحوم هر سه مسؤولیت حوزوی خود که تدریس، پژوهش و تبلیغ است را انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد به وسیله مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی هدایت شدند، ابراز داشت: ارتحال ایشان ضایعه ای بزرگ است و امیدواریم روح این عالم ربانی و شخصیت متواضع با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محشور شود. /924/ت302/ع

ارسال نظرات