۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۰۹۱۶۳
نگاهی به پایگاه دبیرخانه همایش قطعنامه 598:

شروعی برای پایان ناخوش

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی همایش قطعنامه 598 گفت: قطعنامه 598 پس از جنگ از سوی بسیاری از اندیشمندان و پژوهشگران مورد توجه و نقد قرار گرفت اما هنوز آن طور که باید برای نسل جوان که تشنه دانستن حقیقت تاریخ است واکاوی نشده است.
همايش قطعنامه 598


محمدحسن رضایی، دبیر اجرایی همایش قطعنامه 598 در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: سایت قطعنامه 598 چهار ماه پیش از سوی دبیرخانه همایش قطعنامه 598 با هدف ارتباط دوسویه با مخاطبان این دبیرخانه و جذب مقالات برای همایش راه‌اندازی شد.

وی با تشریح عملکرد بخش‌های همایش، فعالیت‌های سایت را تشریح کرد و گفت: این پایگاه اطلاع رسانی با ظاهری ساده، از بخش‌های مختلفی همچون آیین‌نامه و نحوه ارسال مقالات و آثار هنری به دبیر‌خانه، معرفی کتاب، نقد آثار مربوط به قطعنامه 598، اسناد و مدارک، پوستر همایش و تصاویر همایش برگزار شده در سال پیش تشکیل شده است.

 رضایی در ادامه توضیح داد: تلاش کردیم با انتشار مقالات مناسب در زمینه قطعنامه شروع آرامی در این راه داشته باشیم، در بخش اسناد و مدارک هم به علت محدودیت‌های امنیتی و در بایگانی بودن بسیاری از این اسناد هنوز موفقت در خور توجهی کسب نکرده ایم و فقط چند سند محرمانه (نامه محرمانه حضرت امام (ره) به مسؤولان در خصوص قطع نامه)، ادعای جدید آقای هاشمی در خصوص قطعنامه 598، متن کامل قطعنامه 598، اسناد خیانت نهضت آزادی در روزهای پایانی جنگ در دسترس بازدید‌کنندگان قرار گرفته است و به نظر می‌رسد در این بخش می‌توان اسناد بیشتری را منتشر کرد که توجه مسؤلان را نیاز دارد.

وی افزود: همچنین در بخش خبر افزون بر خبرهای جدید از خبرهای منتشر شده سالهای گذشته در نشریات مختلف نیز استفاده شده است.

دبیر اجرایی همایش قطعنامه 598 در پایان اصافه کرد: در بخش سخنرانی و گفت‌و‌گوها مطالبی مانند چرا پس از فتح خرمشهر جنگ ادامه یافت؟، ناگفته‌های جنگ‌ از زبان محسن رضایی، اولین خطبه نماز جمعه تهران پس از پذیرش قطعنامه598، قطعنامه 598 تحت فشار ایران تصویب شد( صحبتهای سردار نصر اصفهانی) و مصاحبه با دکتر محمد جواد لاریجانی در خصوص علل پذیرش قطعنامه 598 برای استفاده بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

لازم به ذکر است، دومین همایش واکاوی قطعنامه 598 با رویکرد به اندیشه‌های دفاعی امام خمینی(ره) از سوی مؤسسه مستشهدین وصال پنج‌شنبه، 30 تیرماه از ساعت 17 تا 20 در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد. /908/ت303/ع

ارسال نظرات