۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۰۸۶۷۸
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

580 مبلغ سنتی در گیلان شناسایی و ساماندهی شدند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان از شناسایی و ساماندهی 580 خواهر مبلغ سنتی در استان خبر داد.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان
حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت از شناسایی و ساماندهی 580 خواهر مبلغ سنتی در استان خبر داد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت برای این مبلغان از جمله مهم ترین برنامه های این سازمان در جهت ارتقای سطح معلومات و آگاهی‌های تبلیغی این مبلغان است.

وی به اهمیت تبلیغ دین اشاره کرد و با بیان این که هیچ کاری در جامعه به اندازه تبلیغ دین اهمیت ندارد و مبلغان باید در این امر بسیار تلاش کنند، افزود: مبلغان در راه تبلیغ دین از هیچ کوششی دریغ نکنند و آنها نباید گفتار و اعمالشان در امر تبلیغ متناقض باشد.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که در مقام تبلیغ همچون مردم عادی سخنرانی نشود، افزود: دشمنان به دنبال نقطه ضعفی از ملت هستند و مبلغان باید در امر تبلیغ به نوعی سخنرانی کنند که این نقطه ضعف به دست دشمنان نیفتد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که مبلغان دینی وظیفه و رسالت سنگینی در جامعه برعهده دارند، خاطرنشان کرد: یک مبلغ باید فراگیری علوم مورد نیاز و مجهز شدن به ابزار تبلیغی مناسب زمینه یک تبلیغ کارآمد و تأثیرگذار را فراهم کند.

وی، حمایت و تشوق مبلغان را ضروری دانست و با بیان این که مبلغان باید از جهت علمی و فن خطابه خود را ارتقا دهند، تصریح کرد: تربیت مبلغ و خطیب توانمند باید در دستور کار متولیان دینی به ویژه حوزه و سازمان تبلیغات قرار گیرد.

حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به ترویج شبهات گسترده دشمنان علیه ارزش‌های دینی و اسلامی، توانمند‌سازی مبلغان به منظور پاسخگویی به این شبهات را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ما امروز نیازمند مبلغانی توانمند برای ورود به میدان شبهه‌زدایی هستیم.

وی با تأکید براین ارتباط بیشتر مبلغان با نسل جوان جامعه، خاطرنشان کرد: هجمه‌های گسترده و بی‌اندازه غرب علیه اعتقادات دینی جوانان جامعه، ضرورت توجه بیشتر مبلغان به این نسل تأثیرگذار را نسبت به گذشته بیشتر کرده است.

حجت الاسلام گلمیرزاده، توانمند‌سازی مبلغان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: به همین منظور برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد با همکاری حوزه علمیه امسال در دستور کار قرار دارد./950/پ202/س
ارسال نظرات