۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۰۷۶۸۵
عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه:

حوادث قبل و بعد از هفت تیر سال 60 عبرتی برای ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهر گفت: حوادث روزهای قبل و بعد از واقعه تلخ هفتم تیر سال 60 عبرت ماندگاری برای ملت ایران به شمار می‌رود.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر


حجت الاسلام ناصر حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تبیین ابعاد حادثه تروریستی هفتم تیر سال 60 و شهادت آیت الله بهشتی پرداخت و اظهار داشت: در جریان این واقعه بر همگان آشکار شد که منافقان همواره در چهره و جایگاه دوست به نظام نزدیک می‌شوند و در نهایت ضربه خود را به انقلاب اسلامی وارد می‌کنند.

امام جمعه اهر خاطر نشان کرد: حادثه تلخ هفتم تیر سال 60 نشان داد که گروهک فرقان با اینکه جلسات متعدد تفسیر قرآن برپا می‌کردند و اعتماد بسیاری از مردم به خود جلب کرده بودند، اما از آنجایی که تفسیر غلطی از قرآن داشتند، نتوانستند نور ولایت و روحانیت آگاه و اصیل را تحمل کنند.

وی ادامه داد: بازخوانی حادثه هفتم تیر بسیاری از حقایق سال های اولیه انقلاب اسلامی را برای نسل جوان جامعه آشکار خواهد کرد، اگر نگاهی به حوادث روزهای قبل و بعد از واقعه تلخ هفتم تیر سال 60 بیاندازیم، خواهیم دید که آن دوران عبرت های ماندگاری برای ملت ایران به ارمغان گذاشت.

حجت الاسلام حاجی زاده تصریح کرد: عزل بنی صدر شش روز قبل از حادثه هفتم تیر و ترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر یک روز قبل از انفجار دفتر حزب جمهوری و فرار بنی صدر و مسعود رجوی به فرانسه یک ماه پس از حادثه همه نشان از برنامه ریزی منافقان برای براندازی نظام اسلامی ایران داشت.

عضو شورای مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی رسوایی چهره منافقان و گروهک های وابسته به استکبار جهانی و تقویت هویت اسلامی و انقلابی را از مهمترین نتایج خون شهدای هفتم تیر دانست و گفت: این حادثه نشان از اوج مظلومیت و حقانیت شهید بهشتی دارد، چراکه ایشان قبل از شهادت مورد آماج حملات تبلیغی و شعارهای منافقان داخلی و برخی از عوام قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی به عنوان یکی از برجسته ترین تئورسین های انقلاب اسلامی، موجب شد تا جمع بسیاری از مردم که دچار شبه و تردید شده بودند، به خیل نیروهای انقلاب بپیوندند و با تمام توان به دفاع از ولایت و مبارزه با ضد انقلاب بپردازند.

امام جمعه اهر سطحی‌نگری نسبت به حوادث سال های اولیه انقلاب اسلامی را غیرقابل قبول دانست و خاطر نشان کرد: رویکرد اصلی دشمنان براندازی و یا شاید منزوی کردن انقلاب اسلامی بود، اما شهید بهشتی با آگاهی از اهداف شوم دشمن به روشنگری و دفاع از ارزش های اسلامی پرداخت./935/ت302/ع

ارسال نظرات