۰۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۰۷۵۶۲

طرح تذکر لسانی در مرند آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند از تشکیل نخستین شورای امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر در این شهرستان خبر داد.
امر به معروف و نهي از منكر


به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، محمدحسین شناور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند با تاکید بر بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری اظهار داشت: تذکر لسانی به عنوان عامل امنیت پایدار اجتماعی و انسجام نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در تفکر شیعی با قیام عاشورا و نهضت خونین حسینی عجین شده است گفت: این فریضه ارزشمند اسلامی وظیفه فردی و اجتماعی افراد بوده و تشکیل این ستاد نیز در راستای احیای این فریضه است.

شناور، نصب تابلوهایی در خصوص رعایت حجاب و عفاف و اشاعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در محل های مناسب ادارات و انجمن های فرهنگی وهنری، هماهنگی و همکاری در جهت اجرای مطلوب فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تحت عنوان تذکر لسانی توسط اعضای شورا و هماهنگی و همکاری در جهت اجرای برنامه و سیاست های اعلام شده از سوی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و نظارت بر عملکرد واحدها و تشکل های فرهنگی در زمینه اجرای این فریضه را از اهم فعالیتهای این شورا عنوان کرد.

وی تهیه پیشنهادهای عملی و متناسب دستگاه مربوطه و ارائه به ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، شناسائی امکانات بالفعل و بالقوه موجود در دستگاه و فراهم ساختن امکانات جدید و بکارگیری آنها در راستای اجراء امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر طبق برنامه‌های شورا، تنظیم گزارش عملکرد شورا و اقدامات انجام شده و اخبار و اطلاعات در زمینه اجراء فریضه در دستگاه مربوطه را از دیگر فعالیت های شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مرند برشمرد./935/د103/س

ارسال نظرات