۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۰۷۴۸۲
مسؤول بخش امتحانات کتبی مرکز مدیریت حوزه علمیه خبر داد:

رضایت 95 درصدی طلاب از شیوه جدید برگزاری امتحانات سطح عالی حوزه

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بخش امتحانات کتبی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: طرح جدید امتحانات از سال 87 در دروس سطح عالی اجرا شد و با اجرای این طرح در 3 سال اخیر تحول بزرگی در بخش امتحانات ایجاد شده است.
امتحانات پايان سال تحصيلي سطح عالي حوزه علميه قم


 حجت الاسلام عباس ثقفی، مسؤول بخش امتحانات کتبی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در حاشیه بازدید آیت‌الله مقتدایی از چگونگی امتحانات پایان سال حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: به منظور تحول در چگونگی برگزاری امتحانات حوزه‌های علمیه طرحی تهیه شد و از سال 87 در دوره سطح حوزه علمیه اجرا شد. به کمک این طرح در 3 سال اخیر تحول بزرگی در بخش امتحانات حوزه علمیه به وقوع پیوسته است.

وی با بیان این که این طرح در سه بخش طراحی سوال، برگزاری امتحان و تصحیح و اعلام نمرات اجرا شد، ادامه داد: در طرح جدید طلاب با ثبت نام در سایت، کارتی الکترونیکی دریافت کردند که از آن می‌توانند در تمام امتحانات و امور آموزش حوزه استفاده کنند. 

حجت الاسلام ثقفی با اعلام این که به کمک اساتید مجرب در کمسیون طرح سوالات در دو سطح یک و دو بانک سوالات استاندارد ایجاد شده است، گفت: سوال‌های همه امتحانات از این بانک سوال تهیه می‌شود به همین خاطر کمترین شکایات از طراحی سوال به این مرکز ارسال شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به تعداد زیاد شرکت کنندگان در امتحانات حوزه، در سیستم جدید برای هر موضوع درسی چند امتحان در زمان‌های مختلف در یک روز برگزار می‌شود تا طلاب با توجه به زمان مناسب خود یکی از این فرصت‌ها تعیین کنند.
 
حجت الاسلام ثقفی گفت: در طراحی سوالات امتحانی با موضوع مشترک، کیفیت و علمیت یکسانی لحاظ شده است.

مسؤول بخش امتحانات کتبی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ادامه داد: استفاده از امکانات جدید رایانه‌ای و کارت آموزش الکترونیکی کمترین اتلاف وقت در هنگام ورود طلاب به جلسه امتحان پیش می‌آید.

وی گفت: با اجرای این سیستم، امنیت امتحانات در سطح بسیار خوبی حفظ می‌شود و پس از امتحان درصد آمار شرکت کنندگان به سرعت محاسبه و تعیین می‌شود.

حجت‌الاسلام ثقفی از مزایای دیگر این طرح را تصحیح اوراق امتحانی در کمترین زمان ممکن اعلام کرد و گفت: با ایجاد مرکز متمرکز تصحیح اوراق امتحانی و با کمک اساتید مجرب برگه های امتحانی بلافاصله پس از امتحان تصحیح شده و نمرات 3 روز پس از آخرین امتحان اعلام می‌شود.

وی در ادامه گفت: امتحانات پایان سال در مدارس شهرهای مختلف کشور با نظم و به بهترین شکل برگزار و نمرات اعلام شد و هم اکنون در مرحله اعتراض قرار دارد.

مسؤول بخش امتحانات مرکز مدیریت حوزه های علمیه با اعلام این که بر اساس نظرسنجی‌های مقدماتی حدود نود و پنج درصد طلاب از این شیوه برگزاری امتحان اعلام رضایت کرده اند، گفت: با توجه به این که هر فرد دارای بارکد مشخصات بر روی برگه خود است در صورت فراهم شدن امکانات با اسکن برگه امتحانی، بایگانی دیجیتال برگه های امتحانی شرکت کنندگان ایجاد خواهد شد تا هر فرد پس از امتحان بتواند نحوه تصحیح برگه خود را مشاهد کند. 

گفتنی است، آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه صبح امروز با حضور در مجتمع امام خمینی گلزار شهدای قم از نزدیک روند برگزاری امتحانات پایان سال حوزه را بازدید کرد.
 
مدیر حوزه های علمیه قم در سخنان کوتاهی ضمن بیان مباحث اخلاقی و لزوم توجه طلاب به زیبایی‌های اخلاق، بر توجه طلاب به زندگی علمای برجسته حوزه و الگوگیری از سیره عملی و علمی این بزرگان در زندگی شخصی و تحصیلی شان تاکید کرد و از آیت الله جوادی آملی به عنوان نمونه ای موفق در تحصیل و تهذیب نام برد./908/پ202/ع

ارسال نظرات