۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۰۷۳۱۷
امام جمعه گرگان:

هدفگذاری واحد در فعالیت‌های فرهنگی ‌کشور ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، خواستار هدفگذاری مناسب در فعالیت های دینی و فرهنگی کشور شد.
آيت الله نورمفيدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نور مفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، روز گذشته در چهل و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در گرگان، مسأله تهاجم فرهنگی را یک واقعیت دانست و گفت: اگر دشمن در جنگ فرهنگی موفق شود در زمینه های دیگر هم موفق می شود.

وی افزود: موضوع جنگ فرهنگی مهم تر از جنگ نظامی و سیاسی است و زمینه و مقدمه آنها است و این جنگ فرهنگی با همه وجود احساس می شود و باید در این زمینه هوشیار تر باشیم.

امام جمعه گرگان با بیان این که جنگ فرهنگی مسأله بسیار خطرناکی است و باعث از هم پاشیدن خانواده ها می شود، تصریح کرد: مدرنیته از دلایل جنگ فرهنگی است که متولیان امور دینی و فرهنگی باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند و برنامه های فرهنگی را هدفمند تر دنبال کنند.

وی با بیان این که متأسفانه در بسیاری از مواقع اعتبارات حوزه فرهنگی بدون هدفگذاری مشخصی در کشور هزینه می شود، گفت: این در حالی است که کشورهای غربی امروز بودجه های کلان فرهنگی را برای تسخیر دنیا هزینه می کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که امروز سرمایه گذاری گسترده در بخش حمایت از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان از سوی دشمنان نظام صورت می گیرد، افزود: برای مثال شبکه فارسی وان که متأسفانه امروز هویت دینی نسل جوان را نشانه رفته است هدف این شبکه کشورهای اسلامی به ویژه ایران است.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که کار فرهنگی مسأله‌ای مهم و پیچیده است، گفت: اگر می‌خواهیم در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی خود در برابر اندیشه انحرافی غرب موفق باشیم باید برنامه‌های دینی و فرهنگی ما با هدف و برنامه ریزی اصولی دنبال شود.

وی گفت: دنیا در حال سرمایه گذاری برای تصاحب فرهنگ در زیر چتر خود است و ما باید این چتر را به وجود آوریم و دیگران را زیر چتر خود بیاوریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در سطح کشور گفت: باید یک مقایسه ای با ابتدای انقلاب و رشد جمعیت داشته باشیم و بررسی کنیم که آیا این رشد، رشد نگران کننده ای است یا یک چیز طبیعی است و اگر این مسأله غیر طبیعی باشد نگران کننده است و اگر به دلیل رشد جمعیت باشد، طبیعی است.

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته قوه قضائیه به سخنان امام راحل در خصوص این قوه مهم در کشور اشاره کرد و گفت: اگر در گذشته به یک قاضی تذکر لازم داده می شد، اما امروز کار قاضی فقط مربوط به مسأله کار او نیست بلکه به حیثیت اسلام و نظام مرتبط می شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر حکم قاضی بر خلاف عدل و عدالت باشد، دین اسلام را زیر سؤال می‌برد، افزود: اگر زبان و گفتار با عمل ما در تضاد و تناقض باشد، نه تنها آن گفتار اثر نمی گذارد بلکه اثر عکس می گذارد./950/پ202/س

ارسال نظرات