۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۰۷۲۳۸
عضو مجلس خبرگان رهبری:

عدالت و احقاق حق بر اساس احکام اسلام شاخصه حکومت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، عدالت و احقاق حق بر‌اساس احکام متعالی اسلام را شاخصه حکومت اسلامی برشمرد و گفت: امروز برقراری عدالت وظیفه مهم دستگاه قضا است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به صورت جدی دنبال شده است.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در همایش بزرگداشت هفته قوه قضائیه در گرگان، با مهم ارزیابی‌کردن مسأله قضاوت در جامعه اسلامی، گفت: موضوع قضاوت در طول تاریخ اسلام همواره مورد توجه ائمه معصومین(ع) بوده است.

وی، حضرت علی(ع) را نماد عدالت در دنیای اسلام معرفی کرد و با بیان این که برپایی عدالت و قسط یکی از مهم‌ترین مسائل مورد تأکید این امام همام بود، افزود: برپایی عدالت و مبارزه با مفاسد اجتماعی از مهم‌ترین ویژگی‌های حکومت علی(ع) بود و آن حضرت دشمن ستیزی و عشق و شجاعت خود را نسبت به ریشه‌کن کردن مفاسد اجتماعی در خطبه‌های خود همواره بیان می‌کردند.

امام جمعه گرگان با بیان این که در اندیشه علوی عدالت مایه حیات و زندگی است، تصریح کرد: امیر مؤمنان(ع) برپایی عدل را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حکومت خود بیان کرده بودند و همواره بر برپایی این مسأله مهم در جامعه تأکید می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که هدف از قضاوت از دیدگاه امیر‌ مؤمنان(ع) گسترش قسط و عدالت، احقاق حق و ابطال باطل، گرفتن حق ناتوان از توانمندان است، بیان داشت: آن امام همام همواره به دنبال ایجاد مساوات و اصلاح‌گری جامعه در ابعاد مختلف بود.

آیت الله نورمفیدی با تأکید براین که حکومت‌ها باید به دنبال برپایی حق، عدالت و احقاق حقوق انسان‌ها باشند، خاطرنشان کرد: حکومت‌هایی که در این مسیر حرکت نکنند سرنوشتی جز فنا و نابودی برای آنها متصور نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که قضات در نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه سنگینی در برپایی عدالت در جامعه بر عهده دارند، بیان داشت: یک قضای در دستگاه قضایی نماد حکومتی اسلامی است و باید در اجرای احکام توجه و دقت بسیاری داشته باشد.

وی با تأکید براین که قضات تنها باید در پی احقاق حق و ابطال باطل باشند، خاطرنشان کرد:  یک قاضی شغل بسیار حساسی دارد و او با جان، مال، ناموس و آبروی مردم سروکار دارد، پس باید توجه داشته باشند که حقی از فردی ضایع نشود.

نماینده ولی فقیه در گلستان، عدالت و احقاق حق بر اساس احکام متعالی اسلام را شاخصه حکومت اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز برقراری عدالت یکی از وظایف مهم دستگاه قضا است که این مسأله از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به صورت جدی دنبال شده است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به جایگاه دستگاه قضا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران‌ افزود: امروز دستگاه قضایی کشور وظیفه برقراری عدالت را در حکومتی اسلامی برعهده دارد.

امام جمعه گرگان از امیر مؤمنان(ع) به عنوان الگوی بارز عدالت در جهان یاد کرد و بیان داشت: این امام همام به عنوان ممتازترین شخصیت جامعه بشری به دلیل اجرای صحیح عدالت نام مبارک او در جهان تابنده است.

رییس کل دادگستری گلستان نیز در ادامه این همایش با اشاره به این که دستگاه قضا به قدری عظیم و گسترده است که امکان انعکاس همه جانبه فعالیت‌های آن غیر ممکن است، گفت: این هفته فرصتی است برای همه ما تا خود را محاسبه و ارزیابی کرده و بستر نقد دلسوزانه را چه در خود دادگستری و چه‌ خارج از آن فراهم آوریم./950/پ202/س
ارسال نظرات