۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۰۶۹۰۸
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

اعتکاف گامی مثبت در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، اعتکاف را گامی در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی برشمرد و گفت: تقویت این مراسم معنوی اندیشه های اسلامی را در برابر نقشه های مسموم دشمن بیمه می کند.
معاون فرهنگي تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان امروز در جمع مسؤولان برگزاری اعتکاف استان به فضیلت های ماه مبارک رجب اشاره کرد و گفت: ماه رجب ماه نزول رحمت الهی و ماه مبارکی است که به فرموده پیامبر اکرم (ص) ماه استغفار امت اسلامی است.

وی با اشاره به این که ماه رجب مقدمه ای برای ماه های شعبان و رمضان است، افزود: این ماه پر فضیلت در برخی از روایات نیز با عنوان شهرالولایه و همچنین شهر الله نیز معرفی شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که اعتکاف منشأ تاریخی و قرآنی دارد و در سیره معصومین(ع) روایاتی وجود دارد که این بزرگواران مراسم اعتکاف را برگزار می کردند، خاطرنشان کرد: این مراسم معنوی یکی از سنت هایی است که محدودیت مکانی دارد ولی محدودیت زمانی ندارد.

حجت الاسلام گلمیرزاده ادامه داد: اعتکاف، سنت نیکویی است که از پیامبران به یادگار مانده و تا امروز ادامه یافته است و هر ساله مشتاقان و طرفداران بیش‏تری پیدا می کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که اعتکاف دارای آثار فردی و اجتماعی فراوانی است افزود: آمرزش گناهان، دوری از آتش جهنم، دریافت پاداش بسیار، میهمان شدن خدا درخانه او، شرافت یافتن به تلاوت قرآن و بهره‏مندی از برکات ذکرخداوند از جمله این آثار عظیم معنوی است.

حجت الاسلام گلمیرزاده، عدم پرداختن به مسایل دنیوی را از لوازم اعتکاف برشمرد و گفت: مراقبت ویژه از خود، پرداختن به تزکیه نفس و یک نوع جهاد با نفس در اعتکاف صورت می‌گیرد و در حقیقت اعتکاف معجونی از پاکی‌ها و آراستگی‌هاست که اگر آن را یک معراج معنوی نام بگذاریم حرف گزافی نگفته‌ایم.

وی، اعتکاف را گامی در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی برشمرد و افزود: تهاجم فرهنگی، یکی از ابزارهای دشمنان در چند سال اخیر بوده که به دنبال تغییر فرهنگ دینی و ملی و جایگزین کردن فرهنگ غرب هستند که اینْ خود جهادی فرهنگی را در ایران اسلامی می‏طلبد که اعتکاف بهترین راه برای مقابله با این موضوع است.

حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به این که شخص معتکف باید از اعضاء و جوارح خود مراقبت  کند و دعا باعث طهارت و عاقبت به خیر می شود، گفت: اعتکاف را یک فرصت استثنایی برای پالایش روح و روان و استغفار در پیشگاه خداوند متعال است.

وی ادامه داد: این مراسم معنوی همانند حجاب است که وقتی محرم می شوند و خیلی از چیزها بر او حرام است و شخص معتکف نیز خیلی از چیرها بر خود او نیز حرام می شود.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که سال گذشته مراسم معنوی اعتکاف با حضور بیش از 13 هزار نفر در 83 مسجد استان برگزار شد، گفت: اسن مراسم با فضیلت امسال در 90 مسجد استان برگزار می شود.

وی با بیان این که 70درصد معتکفین دانشجو، دانش آموز، جوان و طلاب و روحانیان هستند، گفت: اعتکاف یکی از اعمالی است که امروزه در مقابل این همه نقشه های مسموم دشمن عزیزان ایران اسلامی ما را بیمه می کند./950/
ارسال نظرات