۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۰۶۷۳۹
آیت الله شبستری:

غفلت طلاب از فرصت تعطیلات تابستان جبران ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز خواستار بهره‌مندی طلاب از فرصت تعطیلات تابستان برای گسترش مطالعات جنبی و فقهی شد.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در درس خارج فقه حوزه علمیه طالبیه تبریز اظهار داشت: فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلی اکثر مدارس علمیه، فرصتی برای برنامه ریزی بهتر جهت گسترش مطالعات فقهی و جنبی است.

وی با بیان این‌که غفلت طلاب از فرصت تعطیلات تابستان جبران ناپذیر است، خاطر نشان کرد: متولیان مدارس علمیه بایستی برنامه ریزی مشخص و مدونی در تابستان برای طلاب ارائه کنند تا مباحث حوزوی دور نمانند.

آیت الله شبستری با بیان اینکه دشمنان از هر فرصتی برای شبهه افکنی و ضربه به باورهای دینی و اعتقادی مسلمانان بهره می جویند، گفت: شایسته طلبه ای که خود را سرباز امام زمان(عج) می داند، نیست که سه ماه فصل تابستان را به بطالت بگذارند و از درس و بحث غفلت کند.

امام جمعه تبریز خواستار توجه ویژه طلاب به دروس حوزوی نیز شد و تصریح کرد: طلاب باید امور حاشیه ای و کاری خارج از حوزه را کنار گذاشته و برای کسب مدارج عالی همت کنند، صرف معمم شدن یا اتمام دروس پایه جهت تبلیغ شریعت کافی نیست.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که انگیزه و هدف طلاب از تحصیل علوم دینى باید خدمت به اسلام و قرآن باشد، اظهار داشت: نباید مدرک‌گرایى که آفت بزرگى به‌شمار مى‌رود، دامن‌گیر حوزه‌هاى علمیه شود.

عضو خبرگان رهبرى با اشاره به این‌که طلاب نباید تلاش علمى خود را تنها به یک مقطع تحصیلى معطوف کنند، گفت: با عنایت به احادیث و روایات وارده، علم‌آموزى به ویژه کسب فراگیری علوم دینی پایانى ندارد و باید تا آخر عمر به دنبال علم و دانش باشیم، به عبارت بهتر طلاب علوم دینی باید با تلاش و پشتکار قوى در راستاى نهضت پاسخ‌گویى به شبهات، اداى دین کنند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگرى از سخنان خود با بیان این‌که تبلیغات دشمن علیه مبانى اسلام و تشیع، روز به روز افزایش پیدا مى‌کند، خاطر ‌نشان کرد: طلاب و روحانیان حوزوی به عنوان مبلغان فرهنگ تشیع باید با تبلیغ اسلام ناب، جلوى هجمه‌هاى فرهنگى و اعتقادى دشمنان را بگیرند./935/پ202/س
ارسال نظرات