۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۶۳۶
یکی از اعضای خاندان آل سعود:

مقامات عربستان نمی خواهند از تاریخ درس عبرت بگیرند

خبرگزاری رسا ـ یکی از اعضای خاندان آل سعود بر لزوم اجرای اصلاحات در عربستان تاکید کرد و گفت: مقامات عربستان نمی خواهند از تاریخ درس عبرت بگیرند.
طلال عبدالعزيز از اعضاي خانواده آل سعود
به گزارش خبرگزاری رسا، امیر «طلال عبدالعزیز» از اعضای خانواده سلطنتی آل سعود، در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز، بر لزوم اجرای اصلاحات در نظام سیاسی عربستان تاکید کرد و گفت: تعداد کمی از افراد خاندان آل سعود که تاثیر فراوانی بر پادشاه می گذارند از اجرای تغییر و اصلاحات در این کشور جلوگیری می کنند.

وی افزود: مشکل اصلی اینست که بعضی از مقامات ، آنچه را که در جهان رخ می دهد متوجه نمی شوند و نمی خواهند از این امور درس عبرت بگیرند. آنان نمی خواهند از درس هایی که تاریخ به آنها می آموزد استفاده کنند.

طلال عبدالعزیز تصریح کرد: این افراد تنها در صدد حفظ قدرت، ثروت و پست های خود هستند و به همین دلیل است که می خواهند اوضاع کشور به همین منوال باقی بماند.

این مقام سعودی، مسوولان عربستانی را ترسو توصیف کرد و اظهار داشت: مقامات عربستان سعودی به دلیل اینکه کوته نظر هستند از واژه تغییر به شدت هراس دارند، من نمی دانم چگونه می توانم طرز تفکر آنان را تغییر دهم.

گفتنی است امیر طلال عبدالعزیز از افرادی است که از سال های پیش بر لزوم اجرای اصلاحات در عربستان تاکید ورزیده و در همین راستا در سال 1958 میلادی یک گروه سیاسی لیبرال را تاسیس کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات