۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۶۴۴۸
قائم مقام سازمان صدا و سیما مطرح کرد:

آمار تکان‌دهنده از فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای علیه ایران

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام سازمان صدا و سیما بیان داشت: در پانزده سال گذشته معادل هشتاد سال جنگ سرد علیه ایران فعالیت‌های تخریبی رسانه ای انجام شده است.
حجت الاسلام موسوي مقدم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسوی مقدم، قائم مقام سازمان صدا و سیما صبح امروز در جمع پژوهشگران موسسه آینده روشن به بررسی جنبه‌های گوناگون ماهواره و رسانه پرداخت و گفت: امروز دو هزار شبکه ماهواره‌ای در ایران قابل دسترسی است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از نه شبکه فارسی زبان در عرصه خبری و سیاسی اظهار داشت: این شبکه‌ها عمدتا برانداز هستند و در راستای تضعیف نظام ولایت فقیه گام برمی‌دارند.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌هایی که با محوریت برنامه‌های فرهنگی کار می‌کنند، با فرهنگ ایرانی اسلامی انطباق کامل ندارند، ادامه داد: در پانزده سال گذشته معادل هشتاد سال جنگ سرد علیه ایران فعالیت های تخریبی رسانه ای انجام شده است.

وی بیان داشت: مجموع فارسی زبانان حداکثر 200 میلیون هستند اما این حجم فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای که هدف اصلی آن هم ایران است، نظیر ندارد.

وی بیان داشت: تنوع روز افزون شبکه‌ها، تنوع در سطوح مخاطبان، کیفیت بالای تصویر، سهولت نصب و بهره برداری از عوامل گرایش به استفاده از ماهواره است.

قائم مقام ریاست سازمان صدا و سیما اظهار داشت: 52 شبکه فیلم سینمایی در ماهواره وجود دارد که بیست شبکه آن به زبان فارسی است.

وی اظهار داشت: وجود شبکه های خاص کودکان و نوجوانان، آگاهی از اخبار و تحلیل رویدادها، برنامه‌های علمی، پخش برنامه‌های ورزشی با حواشی جنجالی، ارائه مباحث آموزشی از دیگر دلایل گرایش به ماهواره محسوب می شود.

این پژوهشگر علوم اسلامی اظهار داشت: امروز متاسفانه چارچوب‌های اخلاقی در شبکه‌های ماهواره‌ای نقض می‌شود و وجود نزدیک به 100 شبکه پرنوگرافی نشان از بی قیدی در این محیط است.

وی بیان داشت: پنجاه شبکه ماهواره‌ای در حال فعالیت‌های مذهبی و دینی هستند که ده شبکه آن به زبان فارسی است.

حجت الاسلام موسوی مقدم اظهار داشت: ماهواره دارای آثار و پیامدهای مخربی همچون تاثیرات سیاسی و امنیتی علیه نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: امروز ماهواره در عمل به اتاق جنگ دشمن علیه کشور تبدیل شده است که در این راستا از راهکارهای گوناگون استفاده می کند و حتی به پخش برنامه های ساخت نارنجک های دستی در آشوب‌ها می پردازد.

وی بیان داشت: باید در مجامع علمی این مساله مورد بحث و بررسی قرار گیرد که دنیای لیبرال دموکراسی تا کجا به پیش رفته است که به خود اجازه می دهد در راه اهداف خود، برنامه های آشوب‌گرانه را هم ترویج دهد.

وی بیان داشت: امروز تشکیک در پیشرفت‌های کشور، ترویج اسلام هراسی، شبهه افکنی در احکام الهی، تخریب جایگاه روحانیت، ترویج فرقه‌های نوظهور، ترویج زندگی غربی، اشاعه فرهنگ اباحه‌گری در دستور کار شبکه‌های ماهواره ای قرار گرفته است.

حجت الاسلام موسوی مقدم بیان داشت: بیانات مقام معظم رهبری در هفتاد جلسه درس خارج خود پیرامون مسائلی از جمله موسیقی بسیار دقیق و راهگشا است که باید حوزه‌های علمیه در این عرصه نظریه پردازی کنند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات