۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۰۶۳۳۷

فرستاده پاپ با عالم برجسته شیعه در لبنان دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ فرستاده پاپ در دیدار با آیت الله قبلان از وی برای مشارکت در کنفرانس بین المللی گفت و گوی ادیان که در 25 اکتبر سال جاری میلادی در واتیکان برگزار خواهد شد، دعوت کرد.
آيت الله قبلان؛ رئيس مجلس اعلاي شيعيان لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، گابریل کاچیا، فرستاده پاپ، روز گذشته به دیدار آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، رییس مجلس اعلای اسلامی لبنان رفت و با ابلاغ سلام ویژه پاپ بندیکت شانزدهم به وی از ایشان برای مشارکت در کنفرانس بین المللی گفت و گوی ادیان که در 25 اکتبر سال جاری میلادی در واتیکان برگزار خواهد شد، دعوت کرد.

آیت الله قبلان ابراز امیدواری کرد که شخصیت ها و مقام های مذهبی با حفظ روحیه قداست و شفافیت انبیا به همکاری با یکدیگر در مسیر خیر و پرهیزگاری و صلاح انسان بپردازند و گفت: تلاش شخصیت های مذهبی در راه اصلاح، منفعت جامعه انسانی را به دنبال دارد و این امر نشانگر مسؤولیت همیشگی آنها در تلاش دایم برای اصلاح جامعه است.

وی علمای مذهبی را به ترویج فرهنگ صلح و آشتی در میان مردم فراخواند و از آنها خواست تا با امر به معروف و نهی از منکر، وظایف خود را دنبال کنند و افزود: مردان دین باید با اقتدا به پیامبران الاهی در برابر ستمگران و فاسدان بایستند؛ چراکه تلاش در جهت منافع و تحقق سعادت بشر، بنابر تمامی ادیان آسمانی وظیفه ای دینی است.

رییس مجلس اعلای اسلامی لبنان همچنین بر ضرورت همبستگی و نزدیکی ادیان آسمانی از راه گشودگی، همکاری و تلاش برای رهبری بشریت به سوی خیر و صلاح و صلح تاکید کرد و مردان دین را شایسته جایگاه اعمال اصلاحات در جامعه دانست./981/ب902/گ
ارسال نظرات