۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۱۰۶۳۰۳
رییس بنیاد تاریخ پژوهی تاریخ معاصر:

اقتدار بین‌المللی نظام اسلامی در گرو تبعیت از ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی تاریخ معاصر به نقش مرجعیت و ولایت در شکل‌گیری انقلاب اشاره کرد و گفت: اگر امروز نیز به دنبال اقتدار در عرصه های داخلی و بین المللی هستیم باید گوش به فرمان ولی فقیه زمان باشیم.
حجت الاسلام سيد حميد روحاني، رئيس بنياد تاريخ پژوهي ايران معاصر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حمید روحانی، رییس بنیاد تاریخ پژوهی تاریخ معاصر، روز گذشته در مراسم گرامیداشت قیام 15 خرداد و شهید حجت الاسلام یونس رودباری، نخستین شهید روحانی گیلان که در مسجد جامع رودبار برگزار شد، گفت: شهدای 15 خرداد از مادیات رسته بودند و برای دفاع از حسین زمان ولایت و اسلام حرکت کردند.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی تاریخ معاصر با بیان این که 15 خرداد نقطه عطف تاریخ مبارزات ایران بود، اظهار داشت: علت قیام امام خمینی(ره) مبارزه با استبداد در هر زمینه و در هر مقیاسی بود.

وی، آشنایی مردم با چهره خشن و کریه رژیم پهلوی را از برکات قیام 15 خرداد برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر تا قبل از 15 خرداد مردم به رویه ریاگونه رژیم پهلوی خو کرده بودند پس از 15 خرداد رژیم پهلوی با جنایت و خیانت در بین اذهان عمومی مطرح شد.

حجت الاسلام روحانی، نزدیکی روحانیت و مردم را از دیگر برکات قیام 15 خرداد خواند و خاطر‌نشان کرد: مردم با مشاهده شهدای روحانیت به اهمیت این قشر در دفاع از اسلام و مبارزه با طاغوت پی‌بردند و به روحانیت نزدیک‌تر شدند.

وی، عزم همگانی برای نابودی رژِیم پهلوی را نتیجه قیام 15 خرداد دانست و گفت: جرقه حرکت‌های مردمی و کوچک و بزرگ برای نابودی رژیم پهلوی از 15 خرداد زده شد.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی تاریخ معاصر به نقش مرجعیت و ولایت در شکل گیری انقلاب اشاره و اذعان کرد: برای تدوام انقلاب نیز هدایت های ولایت فقیه نیاز اساسی جامعه است.

وی، ولایت فقیه را بزرگ‌ترین میراث امام راحل برای ملت ایران دانست و با بیان این که جایگاه ولایت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک اصل مهم است، تأکید کرد: تا زمانی که از دستورات مقام معظم رهبری اطاعت کنیم توطئه‌های دشمنان به جایی نخواهد رسید.

حجت الاسلام روحانی، مخالفت با اصل ولایت فقیه را در هر شکل و محتوا محکوم به شکست دانست و تصریح کرد: هر کس قدمی بر خلاف موازین رهبری بردارد طاغوتی است و رسمیت ندارد.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی تاریخ معاصر با بیان این که تبعیت از ولایت و رهبری همواره زمینه ساز عزت و عظمت ملت ایران در برهه های مختلف انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: اگر امروز نیز به دنبال اقتدار در عرصه های داخلی و بین المللی هستیم باید گوش به فرمان ولی فقیه زمان باشیم.

وی با اشاره به این که دشمنان قسم خورده نظام اسلامی در سه دهه اخیر از همه توان خود برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کردند، بیان داشت: اما حضور و نقش‌آفرینی ولایت فقیه بود که نظام را از همه بحران‌ها به سلامت به سوی ساحلی امن هدایت کرد.

گفتنی است، در این مراسم به یاد شهیدان 15 خرداد به ویژه شهید یونسی رودباری عزاداری شد./950/پ202/س
ارسال نظرات