۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۰۶۱۶۶
آیت الله نورمفیدی:

امام خمینی احیاگر جایگاه حقیقی زنان بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که در گذشته یک نگاه سنتی نسبت به زنان در جامعه حاکم بود، گفت: امام خمینی(ره) با شکستن این سد، شخصیت زنان را احیا ‌کرد.
آيت الله نور مفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در جمع بانوان استان در گرگان با گرامیداشت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، به نقش امام خمینی(ره) در تثبیت جایگاه زنان در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: با وجود برخی مخالفت ها در گذشته، امام راحل حضور بانوان در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی را ثبیت کرد.

وی به حضور زنان در قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: امام راحل به عنوان یک مرجع تقلید، اسلام‌شناس راستین و یک شخصیتی که سالیان سال با علوم و معارف اسلامی مأنوس بود در بالاترین درجه از یک عالم دینی قرار داشت و توانست جایگاه رفیعی را برای بانوان در نظام اسلامی مشخص کند.

امام جمعه گرگان با بیان این که در گذشته یک نگاه سنتی نسبت به زن وجود داشت و حتی از رفتن دختران جوان به مدرسه نیز جلوگیری می شد، خاطرنشان کرد: اما امام راحل این تفکرات سنتی را از میان برداشت و برای زن یک شخصیت وجودی و جایگاه جدیدی را تعریف کرد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، حضور پررنگ و نقش آفرین بانوان در عرصه‌های مختلف جامعه امروز را مرهون زحمات امام راحل دانست و تصریح کرد: همه زنان جامعه اسلامی امروز باید قدردان بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی به خاطر این خدمت بزرگ به جایگاه زن باشند.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که امام خمینی(ره) بانوان را از آن نگاه بسته و سنتی نجات داد، ادامه داد: امام راحل را می‌توان احیاگر جایگاه و شخصیت زن در جامعه دانست که امروز زنان در مسندهای مختلف سیاسی، علمی، اجتماعی و فرهنگی صاحب نظر هستند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نگاه غرب به زن یک نگاه غلط است، خاطرنشان کرد: آنها تنها شعار دفاع از حقوق زن را سر می دهند، اما در عمل تنها زن را برای رسیدن به مقاصد شوم خود می خواهند.

وی با اشاره به این که امروز خانواده‌ها در غرب از هم پاشیده شده‌ است، گفت: دیگر خانواده‌ای برای غرب باقی نمانده و به دلیل عملکرد بد آنها کانون خانواده هیچ ارزشی برای افراد ندارد.

امام جمعه گرگان با بیان این که اسلام یک جایگاه رفیعی برای زن قائل است، خاطرنشان کرد: نگاهی دین مبین اسلام به جایگاه زن دارد در هیچ یک از ادیان الهی وجود ندارد.

آیت الله نورمفیدی، جایگاه رفیع امروز بانوان در جامعه را از برکات وجودی امام راحل دانست و تصریح کرد: آن چیزی که امروز در غرب برای زنان جود دارد، چیزی نیست که آنها در شعارهایشان در مجامع بین المللی سر می دهند.

وی با اشاره به این که دفاع از زن ارزش نهادن به جایگاه رفیع آنها در اجتماع است، تصریح کرد: امام راحل حتی در سیر و سلوک شخصی خود نیز احترام بسیار زیادی برای همسر و دختران خود قائل بودند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که همسر امام راحل در دوران سخت و طاقت فرسای تبعید و زندانی امام همراه و همگام ایشان بودند، گفت: این ویژگی یک زن وفادار است که بانوان ما باید این خصوصیات را الگوی خود قرار دهند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که زنان مسلمان می توانند شخصیت هایی به مثل امام راحل را پرورش دهند، گفت: زنان جامعه اسلامی الگویی چون حضرت فاطمه(س) دارند و باید منش و رفتار آنها نیز همچون آن بانوی نمونه اسلام باشد.

وی با بیان این که در گذشته هیچ اهمیتی به نقش زن در جامعه داده نمی شد، گفت: امام راحل این سد را شکست و شخصیت زنان را احیا کرد به گونه ای که امروز بیشترین تحصیل کنندگان در سطح دانشگاه های کشور را دختران جامعه تشکیل می دهند.

امام جمعه گرگان در بخش پایانی سخنان خود یکی از آثار برکات وجود امام راحل را تأسیس و راه اندازی حوزه های علمیه خواهران در کشور دانست و خاطرنشان کرد: در گذشته این شرایط و امکانات به هیچ عنوان وجود نداشت، اما امروز بانوان می‌توانند در مدارس علمیه کشور به تحصیل در علوم حوزوی بپردازند و این یکی از مهم‌ترین اقدامات امام راحل بود.

وی با اشاره به این که این شرایط به سادگی به دست نیامده است، گفت: امام راحل در آن دوران با تحمل بسیاری از مشکلات توانستند این وضعیت را برای زنان جامعه فراهم کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات