۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۰۶۱۲۵
آیت الله نور مفیدی:

احاطه رهبر انقلاب به مسأله وحدت عامل ‌مهمی در صدور انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان، احاطه رهبر معظم انقلاب به مسأله وحدت جهانی را یکی از مهم‌ترین عوامل صدور انقلاب دانست و افزود: ایشان با قاطعیت و باصلابت در این موضوع ورود پیدا کردند و آن وحدتی که همواره مدنظر امام خمینی(ره) بود را ایجاد کردند.
آيت الله نورمفيدي آيت الله سيد کاظم نورمفيدي، نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به فرا رسیدن بیست و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افزود: فضای مسمومی که از سوی دشمنان انقلاب پس از ارتحال امام خمینی(ره) بر جامعه سایه افکنده بود، با درایت مجلس خبرگان و انتخاب جانشینی شایسته از سوی آنان پاکسازی شد.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان خاطر‌نشان کرد: این انتخاب سبب ناامیدی دشمنان در ضربه زدن به انقلاب اسلامی همزمان با ارتحال امام خمینی‌(ره) شد و مایه مباهات دوستان و کسانی شد که ولایت فقیه مورد پذیرش آنان بود.
 
وی با بیان این که امام خمینی(ره) در زمان حیات خود بار‌ها از حضرت آیت الله خامنه ای‌ به عنوان یکی از ارکان و بازو‌های اصلی این انقلاب یاد کرد، اذعان داشت: ایشان جزء نوادر زمان و عالم به دین، سیاست، سربازی فداکار و با درایت هستند.

خطیب نماز جمعه گرگان افزود: امام خمینی(ره) همواره از شخصیت ایشان به عنوان راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب یاد می‌کردند و همین مسأله باعث شد تا مجلس خبرگان رهبری بتواند انتخاب شایسته‌ای را داشته باشد.
 
وی افزود: در 22 سال پس از رحلت امام خمینی(ره) کشور ما همواره درگیر بحران بوده و تنها عاملی که باعث شد، ملت ایران بتواند این بحران ها را با موفقیت پشت سر بگذارد، درایت، علم و احاطه مقام معظم رهبری به اوضاع کشور و منطقه بوده است.
 
آیت الله نورمفیدی، با بیان این که پس از ارتحال امام‌ برخی از افراد تندرو، شعارهای براندازی نظام را سر می‌دادند، یادآور شد: در این دوره شعار توسعه سیاسی از سوی برخی از افراد تندرو مطرح شد و فضای ملتهبی را در جامعه به وجود آورد که رنگ و بوی آن نیز ضدنظام و انقلاب بود ولی در این فضا رهبری انقلاب توانست ‌این اوضاع آشفته را سر و سامان دهد.
 
وی، از مقام معظم رهبری، به عنوان فردی با صلاحیت، قاطعیت و تیزهوش یاد کرد و گفت: با هدایت و روشنگری ایشان توانستیم از جریاناتی که قبل و بعد انقلاب در جامعه ایران شکل گرفته بود، عبور کنیم.
 
امام جمعه گرگان، احاطه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسأله وحدت جهانی را یکی از مهم‌ترین عوامل اشاعه و صدور انقلاب دانست و افزود: ایشان با قاطعیت و باصلابت در این موضوع ورود پیدا کردند و آن وحدتی که همواره مدنظر امام خمینی(ره) بود را در جامعه ایجاد کردند.

وی، تبیین منطقی و مستدل از معارف اسلامی را از ویژگی های بارز رهبری عنوان و تصریح کرد: مقام معظم رهبری توطئه ها و مسائلی که در زمینه های مختلف علیه اسلام مطرح می شود را با بیانی شیوا، منطقی و مستدل تبیین می کنند که باعث آشنایی و گرایش بیشتر شنوندگان به دین مبین اسلام می شود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: جامعه ای که دچار روزمر‌گی است، هیچ‌گاه نمی‌تواند پیشرفت کند و این جزء با افزایش و بسط کارها و فعالیت‌های پژوهشی میسر نخواهد شد.

خطیب جمعه گرگان همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب، از این ماه به عنوان پلی برای رسیدن به خداوند یاد کرد و گفت: خداوند در این ماه برکات زیادی را بر بندگانش ارزانی داشته که هر کس به قدر فهم و کمال خود می‌تواند از آن نعمات بهره‌مند شود./950/پ201/س
ارسال نظرات