۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۰۶۰۵۶
آیت الله نورمفیدی:

حوزه علمیه ناصحی مشفق برای نظام و حکومت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی که با رهبری یک مرجع دینی و همراهی روحانیت و حضور مردم به پیروزی رسید، مرهون زحمات حوزه علمیه است.
آيت الله سيد کاظم نورمفيدي، نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در گردهمایی بزرگ علمای شیعه و سنی که در حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد، با اشاره به نقش علما در طول تاریخ گفت: علما و فقهای دینی همواره مدافع اصلی اسلام ناب و میراث پیامبر گرامی اسلام بودند.

وی با بیان این که علمای اسلام همیشه با تحمل سختی ها و مشکلات فراوان توانستند مواریث پیامبر گرامی اسلام را 14 قرن، نسل به نسل امروز به ما تحویل دهند، افزود: سختی ها و مشکلاتی که علما در طول تاریخ برای حفاظت از دین و شریعت محمدی متحمل شدند باید امروز الگو و سرمشقی برای همه ما باشد.

امام جمعه گرگان با بیان این که امروز همه ما وظیفه داریم از شریعت محمدی و مواریث اسلامی با همه وجود محافظت کنیم، تصریح کرد: همه علمای اسلام رسالت سنگینی در برابر میراث پیامبر اسلام(ص) دارند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که شرایط امروز جهان با گذشته بسیار متفاوت است، خاطرنشان کرد: در گذشته فعالیت های حوزه های علمیه تنها به برخی مسائل شرعی و فرعی مردم و پاسخ به شبهات اعتقادی که در سطح جامعه اسلامی مطرح بود ختم می شد.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که نیازهای امروز جامعه اسلامی با گذشته قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: امروز نیازها نسبت به گذشته فرق می کند و تنها رساله‌های عملیه نمی‌تواند پاسخگوی آن نیازها باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید براین که امروز اسلام و علمای اسلامی باید پاسخگوی مسائل مربوط به حکومت اسلامی باشند، گفت: چون در گذشته دین کاملاً در مهجوریت بود، اما امروز  وارد عرصه شده است و این مسأله در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متجلی شد.

وی با اشاره به این که امروز دیگر وظیفه حوزه و روحانیت تنها پاسخگویی به نیازهای فردی جامعه نیست، تصریح کرد: دین امروز وارد حکومت قرار گرفته و در رأس این حکومت نیز یک شخصیت روحانی، آگاه، مدیر، مدبر، شجاع و زمان‌شناس حضور دارد.

امام جمعه گرگان با بیان این که امروز شبهات گسترده‌ای علیه اسلام از سوی دشمنان مطرح شده است، تصریح کرد: متأسفانه فرقه‌های نوظهور و انحرافی در مقابل اسلام و راهی که اسلام برای سیر و حرکت اسلام معین کرده ایستاده‌اند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که براساس برخی آمارهای منتشر شده بیش از دو یا سه هزار فرقه انحرافی در سطح جهان به وجود آمدند، تصریح کرد: این فرقه‌ها تلاش می کنند که افکار جهانیان را متوجه تفکرات انحرافی خود کنند و در برابر آنچه که اسلام به عنوان سیر انسان به سوی خدا مطرح می‌کند، ایستاده اند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که فرقه‌های انحرافی همه تلاش آنها جنگ داخلی و تفرقه میان امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: آنها می‌خواهند با تفرقه و اختلاف میان مسلمانان با خیال راحت به اهداف شوم خود برسند.

وی با بیان این که امروز حوزه های علمیه برخلاف گذشته وظیفه سنگینی در برابر نظام اسلامی برعهده دارند، تصریح کرد: حوزه علمیه باید پاسخگوی مسائل و شبهات اجتماعی و حکومتی باشند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که مدیریت حوزه‌ها نیز باید برای هدایت و راهنمایی این مراکز مهم علمی برنامه ای نو و جدید در دستور کار خود قرار دهند، گفت: حوزه‌ها باید در جهانی که عصر تکنولوژی و ارتباطات نام گرفته خود را با شرایط جدید وفق دهند و پاسخگوی همه نیازهای جامعه باشند.

آیت الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود به رابطه میان حوزه با حاکمیت اشاره کرد و با بیان این که حوزه‌های علمیه در گذشته یا رابطه ای معترضانه و یا سکوت معناداری با حکومت‌های قبل انقلاب داشتند، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه همواره مستقل بودند و این یکی از ویژگی‌های حوزه‌ها در طول تاریخ بوده که باید حفظ شود.

امام جمعه گرگان با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر استقلال حوزه‌های علمیه تأکید داشته و دارند، گفت: امروز حوزه باید کمک حال حاکمیت باشد و در عین حال باید استقلال خود را نیز حفظ کند و در حقیقت به عنوان ناصحی مشفق از نظام و حکومت دستگیری کند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با تأکید براین که دولت‌ها هیچ‌گاه نباید خود را طلبکار حوزه بدانند، بلکه باید همیشه خود را بدهکار حوزه بدانند، تصریح کرد: این انقلاب با عظمت که با رهبری یک مرجع دینی و همراهی روحانیت و حضور مردم به پیروزی رسید نیز باید خودش را مرهون زحمات حوزه بداند.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری تأکید کرد و افزود: امروز همه باید ادامه دهنده راه امام راحل با پیروزی از دستورات خلف صالح ایشان باشند./950/پ202/س
ارسال نظرات