۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۰۶۰۴۸
پس از سال‌ها تعطیلی؛

مدرسه علمیه امام صادق شهر ملکان بازگشایی شد

خبرگزاری رسا ـ حوزه علمیه برادران شهرستان ملکان پس از سال‌ها تعطیلی فعالیت خود را با حضور آیت الله مجتهد شبستری آغاز کرد.
مدرسه علميه،‌ حوزه علميه تجليل از نفرات برتر المپياد حوزه گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم افتتاح حوزه علمیه امام صادق(ع) ملکان در جمع طلاب و روحانیان این شهر اظهار داشت: احیا و توسعه مدارس علوم دینی استان یکی از اولویت‌های مهم مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی است.

وی با تقدیر از اهتمام مردم و مسؤولان ملکانی در احیای مدرسه علمیه این شهر خاطر‌نشان کرد: در شرایطی که استان آذربایجان شرقی از کمبود روحانی و مبلغ رنج می‌‌برد، تربیت طلابی عالم و توانمند بسیاری از معضلات فرهنگی و دینی منطقه را از بین‌خواهد برد.

آیت الله شبستری با تأکید بر ارتقای سطح کیفی آموزش در حوزه‌های علمیه شهرستانی تصریح کرد: نظر مقام معظم رهبری و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور بر تمرکز‌زدایی از مراکز بزرگ حوزوی کشور است، که لازمه این مسأله توسعه مدارس علمیه و ارتقای سطح کیفی آموزش و افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در شهرستان‌ها است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که رسالت امروز حوزه‌های علمیه کمتر از دوران قبل انقلاب نیست، گفت: ادامه راه شهدا و حفظ آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام راحل مهم‌ترین وظیفه طلاب و روحانیان به عنوان پاسداران مرزهای عقیدتی نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خواستار اهتمام جدی طلاب علوم دینی در تحصیل و تهذیب شد و ادامه داد: جامعه امروز نیازمند علمایی آگاه به زمان، مخاطب‌شناس، با تقوا و مردمی است، حوزه‌های علمیه رسالت خطیری در تربیت سربازان امام زمان(عج) بر عهده دارند چنان‌که در گذشته نیز این چنین بوده است.

همچنین حجت الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان در سخنانی اظهار داشت: حوزه علمیه امام صادق(ع) ملکان پس از 16 سال وقفه بار دیگر فعالیت علمی پژوهشی خود را از سر خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این مرکز ضمن بازسازی در طول سال‌های گذشته، در فضایی بیش از هزار متر مربع، دارای 10 حجره و 3 مدرس است که از مهر‌ماه سال‌جاری 30 طلبه پایه اول را پذیرش خواهد کرد.

حجت الاسلام زمانی همچنین از طرح توسعه حوزه علمیه امام صادق(ع) ملکان خبر داد و گفت: زمینی به مساحت 5 هکتار در اطراف این شهر تحویل حوزه شده که به زودی عملیات احداث ساختمان جدید این مرکز آغاز خواهد شد./935/پ202/س
ارسال نظرات