۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۱۰۵۸۱۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

ملت ایران ذره ای از مسیر امام و رهبری عقب نشینی نمی کند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به نقش امام راحل در بیداری ملت های آزاده، تاکید کرد: ملت ایران با تمام وجود خط و راه امام و رهبری را دنبال می کند و ذره ای از این مسیر کوتاه نمی آید.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد واعظ موسوي حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی از اعضای عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیست و دومین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تاکید کرد: ما این مصیبت بزرگ را به همه طرفداران نظام اسلامی تسلیت می گوییم.

وی تصریح کرد: امیدواریم خدواند این توفیق را به همه ما عنایت کند تا بتوانیم در مسیری که ایشان ترسیم کرده اند ثابت قدم و استوار حرکت و مسؤولیت های خطیرمان را به درستی عمل کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به تبیین شخصیت امام راحل پرداخت و تاکید کرد: مرحوم امام به عنوان استاد برجسته اخلاق، عرفان، فلسفه و سایر علوم رایج در حوزه جامع الاطراف و دارای خصوصیات برجسته لازم برای رهبری یک جامعه بودند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم اضافه کرد: برخورداری از این فضائل و کمالات و مرجعیت عامه که برای ایشان ثابت بوده است، محبت ایشان را در قلب ها دوچندان کرده است.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امام خمینی(ره) با توجه به جریان شناسی دقیق و آگاهی به زمان و احاطه به مسائل پیرامونی، مدبرانه ترین تصمیمات را در برهه های مختلف اتخاذ و نهضت و انقلاب اسلامی را راهبری می کردند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: مردم ولایتمدار انقلاب اسلامی ایران هم با اعتماد و اعتقادی که به امام و راه ایشان داشتند، در مسیر پیشبرد اهدف عالیه ای که ایشان ترسیم می کردند سراز پا نمی شناختند و با تمام افتخار این راه را می پیمودند.

وی با اشاره به نقش برجسته امام راحل در بیداری امت های اسلامی، خاطرنشان کرد: حرکتی که ایشان در نیم قرن پیش در ایران اسلامی شروع کردند محدود به این کشور نبوده و نیست.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی بیان کرد: به برکت نقشی که امام ارحل و انقلاب اسلامی ایران ایفا کرد، امروز صدای عدالتخواهی و حق طلبی در اقصی نقاط دنیا طنین انداز شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این جنبش و خیزش اسلامی که حرکتی رو به جلو و انعکاس صدای امت اسلامی ایران در جهان امروز به رهبری امام و مقام معظم رهبری است، مسؤولیت ما را در پیمودن راه امام(ره) و مقام معظم رهبری مضاعف و سنگین تر کرده است.

وی تصریح کرد: باید با افزایش بصیرت دینی و با اصرار بر پیروی از فرامین ولی فقیه بتوانیم به مسؤولیت سنگین خود به بهترین شکل ممکن عمل کرده و اسوه ای برای مظلومان جهان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی تاکید کرد: بعد از گذشت بیش از دو دهه از رحلت امام، امت اسلامی در سوگ ایشان می نشیند، این مساله نشانگر جایگاه ویژه ایشان است.

وی با بیان اینکه ملت ایران با تمام وجود و از عمق جان به امام راحل عشق می ورزند و نسبت به آرمان های آن پیر فرزانه وفادار هستند، ابرازداشت: این مساله نشان دهنده عمق نفوذ و تاثیرگذاری اخلاقی و معنوی آن عزیز سفر کرده در ملت ایران است.

وی اظهار داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حق حیات بر جامعه و امت اسلامی دارد و ملت قدرشناس ایران هم در هر لحظه ای که این امکان پیش بیاید، رهروی خود را به ایشان و جانشین شایسته ایشان ابراز می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی تاکید کرد: ملت متعهد و انقلابی ایران در پیمودن راه امام خمینی(ره) و خط ولایت فقیه تا آخرین قطره خون عهد و پیمان بسته است و در مسیر امام و مقتدای شان تا آخرین لحظه عمر پای آرمان های والای انقلاب، امام، رهبری و شهدا ایستاده و ذره ای از این مسیر عقب نشینی نکرده و نمی کند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات