۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۰۵۷۱۳

نخستین دوره دانش افزایی اساتید حوزه علمیه مازندران پایان یافت

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره دانش افزایی اساتید مدارس علمیه مازندران امروز در ساری به کار خود پایان داد.
دوره آموزشي مديران مدارس علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم اختتامیه این دوره آموزشی با اشاره به این که این دوره کارگاهی با حضور 200 نفر از اساتید، معاونان آموزش و پژوهش مدارس علمیه استان برگزار شد، گفت: در این دوره آموزشی دو روزه مهم ترین مسائل مربوط به آموزش و پژوهش در سطح حوزه ها از سوی اساتید مجرب مرکز مدیریت بیان شد.

وی یکی از ویژگی های این دوره آموزشی را حضور مشترک معاونان پژوهش و آموزش مدارس علمیه دانست و گفت: از آنجایی که آموزش از پژوهش جدای از هم نیستند، به همین منظور این دوره آموزشی به منظور توجه بیشتر مدارس علمیه به آموزش پژوهش محور برگزار شد.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که مهم‌ترین اصول و مبانی آموزش و پژوهش در حوزه‌های علمیه در این دوره مورد بررسی قرر گرفت، ادامه داد: خوشبختانه میزان استقبال اساتید حوزه از این دوره رضایت بخش بوده است.

وی با بیان این که متأسفانه اصول و مبنای آموزشی در مدارس علمیه به همان روش سنتی دنبال می‌شود، تصریح کرد: اجرایی‌کردن مبانی آموزش جدید از مصادیق تحول در حوزه‌های علمیه است که باید دنبال شود.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که آموزش و پژوهش مکمل یکدیگر هستند، گفت: آموزش بدون پژوهش فعالیت‌های علمی در حوزه را دچار نقصان خواهد کرد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که آموزش منهای پژوهش امکان‌پذیر نخواهد بود، افزود: اگر مدارس علمیه تنها به دنبال آموزش بروند به یقین ‌بازدهی علمی در آن حوزه‌ها کاهش خواهد یافت.

گفتنی است، نخستین کارگاه مشترک معاونان آموزش و پژوهش مدارس علمیه مازندران از امروز آغاز و به مدت دو روز در اردوگاه شهدای دانش آموز بادله ساری ادامه خواهد داشت./950/پ202/س
ارسال نظرات