۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۰۵۶۵۸
دانش‌آموخته بحرینی حوزه علمیه:

همراهی مجامع دینی با قیام مردمی از امتیازهای انقلاب بحرین است

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انقلاب مردمی بحرین به مدرسه فکری شیعه باز می‌گردد، ادامه داد: امام خمینی(ره) برآمده از همین خاستگاه بود و دلیل موفقیت ایشان هم تفکر متعالی شیعی است.
راهپيمايي در بحرين


حجت الاسلام طاهر بحرانی، از دانش آموختگان بحرینی حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: قیام مردمی بحرین از 14 فوریه به مرحله جدیدی وارد شد.

وی با تاکید بر اینکه این قیام دارای ریشه‌های تاریخی قدیمی است، ادامه داد: اگرچه مردم بحرین در انقلاب خود مراقب اوضاع و احوال و شرایط سیاسی بوده‌اند اما قیام بحرین صرفا یک تقلید از دیگر قیام های منطقه نیست.

وی ادامه داد: البته نقطه مشترک در قیام ‌های منطقه طرد ظلم و استبداد است که در بیانات مقام معظم رهبری به آن اشاره شد.

وی امتیاز انقلاب مردمی بحرین را رهبری یک عالم شیعی عنوان کرد و ادامه داد: شیخ احمد عیسی القاسم نقش بسیار موثری در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی مردم داشته است.

محقق حوزه علمیه قم اظهار داشت: حضور مجامع دینی و نیروهای مذهبی در انقلاب بحرین بسیار چشمگیر است اما مراکز و ارگان های دینی در سایر انقلاب های مردمی همچون دانشگاه الازهر مصر، دیر و ضعیف عمل کردند.

این دانش آموخته حوزه علمیه قم بیان داشت: اخوان المسلمین در مصر تلاش می‌کرد تا خود را همپای مردم نشان دهد اما واقعیت این است که نتوانست حضور موثری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب مردمی بحرین به مدرسه فکری شیعه باز می‌گردد، ادامه داد: امام خمینی(ره) برآمده از همین خاستگاه بود و دلیل موفقیت ایشان هم تفکر متعالی شیعی است.

وی بیان داشت: با نگاهی اجمالی به وضعیت شیعیان این مطلب تصدیق می شود که مردم بحرین تا چه اندازه زیر فشار بوده‌اند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات