۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۰۵۶۵۱
با بهره‌مندی از استادان حوزه علمیه اجرا می‌شود؛

طرح جامع بصیرت ویژه 4 هزار نفر از فرهنگیان در گیلان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان از اجرای طرح جامع بصیرت با بهره‌گیری از استادان حوزه علمیه در استان خبر داد.
بصيرت/1
حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، از برگزاری دوره جامع بصیرت در استان خبر داد.

وی با بیان این که این طرح با همکاری معاونت پرورشی سازمان آموزش و پرورش برگزار خواهد شد، افزود: در این دوره آموزشی چهار هزار نفر از فرهنگیان و معلمان پرورشی حضور دارند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، تهاجم فرهنگی و شیوه های مقابله با آن، فرهنگ آداب پوشش، مبانی اندیشه امام خمینی(ره)، آشنایی با فرق و ادیان، مهدویت، آشنایی با عرفان های نوظهور و فرقه‌های ضاله را از مباحث قابل طرح در این دوره اعلام کرد.

حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به این که در این دوره آموزشی روحانیان مجرب حوزه علمیه به منظور آموزش شرکت کنندگان اعزام خواهند شد، ادامه داد: برگزاری این دوره سبب تقویت آگاهی و بصیرت افراد شرکت کننده نسبت به مباحث روز جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به این که امروز شبهات گسترده در حوزه مسائل اعتقادی و سیاسی در سطح جامعه مطرح می شود، افزود: متأسفانه این شبهات بسیار سازماندهی شده و هدفمند از سوی دشمنان نظام در سطح جامعه گسترش می‌یابد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که استراتژی امروز نظام سلطه علیه ایران اسلامی جنگ نرم است، ادامه داد: آنها با شیوه‌هایی همچون ترویج عرفان‌های نوظهور، حمایت از فرقه‌های ضاله و مد‌گرایی تلاش می‌کنند مبانی دینی نظام اسلامی را تضعیف کنند.

حجت الاسلام گلمیرزاده، نسل جوان جامعه را گروه هدف دشمنان نظام اسلامی در جنگ نرم دانست و خاطرنشان کرد: امروز دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز پرورش ذهن نسل جوان می‌تواند با بهره‌گیری از معلمان مجرب و کارآزموده به شبهات ایجاد در سطح جامعه پاسخ گوید و مانع از انحراف ذهن نسل جوان شود.

وی، بصیرت و آگاهی را بهترین سلاح در برابر هجمه‌های دشمنان نظام دانست و با بیان این که‌ نداشتن بصیرت سبب گمراهی و انحراف می‌شود، خاطرنشان کرد: باید با آگاهی به مقابله‌ با توطئه‌های نرم دشمنان نظام برویم./950/پ202/س
 
ارسال نظرات